
Чи не щомісяця оператори мобільного зв"язку пропонують все привабливіші тарифи. Питанням, чи не час змінити свій пакет, переймається кожен власник мобілки.
Перша порада: якщо міняєте оператора, придивіться, до якої мережі підключені ваші знайомі.
— Складіть список людей, з якими ви будете спілкуватися найчастіше, — радить продавець-консультант магазину "Евросеть" Надія Чумак, 19 років. — І сміливо купуйте стартовий пакет того оператора, з яким співпрацює більшість із вашого оточення.
При цьому ви однозначно будете заощаджувати кошти. Адже розмови в межах однієї мережі завжди дешевші, ніж дзвінки на номери іншої.
Економити на дзвінках можна і не змінюючи оператора.
— Якщо у вас сім"я з трьох-чотирьох чоловік, — каже експерт із продажу магазину "Мобілочка" 23-річний Володимир Ковшевацький, — і ви підключаєте своїх дітей, можна активувати послуги, які допоможуть заощадити гроші.
У "Сім-сім-сім"ї" при дзвінках на три "сімейні" номери за перші три хвилини ви сплачуєте по 15 копійок. Усі наступні хвилини — безкоштовні. А в "Ейс і Бейс" із активованою послугою "Завжди разом" пропонують телефонувати на два обрані в мережі номери по сім копійок за хвилину.
Якщо ж у вас "Джинс", то можна за 15 грн перейти на акційний пакет, в якому з "джинсерами" ви розмовлятимете по 20 коп., із абонентами UMC — по 50 коп., а з усіма іншими — і мобільними, і стаціонарними — по 75 коп. за хвилину. З вас лише щодня стягуватимуть 20 коп. — плата за цю послугу.
Оператор може надавати деякі послуги у кредит
Такі підключення орієнтовані на невеликі родини і зручні для тих, хто спілкується небагато. Основний їх недолік — обмежена кількість послуг. Наприклад, прямий номер або антивизначник номера.
Інші справи при контрактному підключенні. При переході на контракт абонент зобов"язується періодично сплачувати абонплату.
— Переваги очевидні: оператор надає вам багато додаткових послуг, пов"язаних, наприклад, з роботою в Інтернеті, порівняно низькі тарифи, — консультує управляюча магазином "МобіДік" Світлана Криворучко, 23 роки. — Також оператор може надавати деякі послуги у кредит. Якщо, наприклад, у вас на рахунку закінчилися гроші, ви ще зможете дзвонити на певну суму. На телефон лише будуть приходити СМС із нагадуванням про необхідність поповнення рахунку. Також при контрактному підключенні ви зможете придбати в салонах телефон із суттєвою знижкою — це теж подарунок оператора.
При підключенні на контракт, приміром, у UMC оператор дає вибрати чотири номери (UMC, "Джинс", "Сім-сім"), на які можна безкоштовно телефонувати. Та й щомісяця надаватиме 60 безкоштовних хвилин для спілкування в мережі.
Для тих же, кому доводиться дуже багато спілкуватися, варто перейти на безлімітні контрактні пакети. У них і "Київстар", і UМС, наприклад, надають по 4000 безкоштовних хвилин. А це більше двох годин на добу.
— Тільки будьте уважні, — уточнює управляюча магазином "Мобілочка" Ірина Шаутідзе, 25 років, — "Київстар" надає ці хвилини на будь-які номери в межах України, а в UМС — 3000 з них нараховуються на дзвінки тільки в мережі і всього 1000 — на дзвінки по Україні.
Абоненту шкода втрачати старий номер
Київський підприємець Павло Кищенко, 37 років, користується мобільним зв"язком з 2001 року.
— Тоді вибору особливого не було, — пригадує. — Усього два потужні оператори: UMC і "Київстар". Через рік і дружину до нього підключив. А згодом і доньок. Сьогодні ж — безліч різних пакетів, більш економних. Але змінювати оператора я не збираюся. Усі мої знайомі і бізнес-партнери завжди знайдуть мене лише по цьому одному старому номеру. Та й в родині ми спілкуємося за невеликими тарифами.
Натомість автослюсар із Житомира Леонід Долецький, 29 років, весною цього року поміняв свого старого оператора. Купив пакети "Білайн" собі, дружині та восьмирічному синові.
— Ми підключилися до "Білайну", щойно він з"явився в Україні, — розповідає Леонід. — Переваги відчутні: немає плати за з"єднання, розмови в мережі майже безкоштовні. Порівняно з минулими роками ми суттєво менше платимо за зв"язок.
Коментарі