четвер, 15 квітня 2010 19:31

Астрономи визначили найбільшу комету

Вчені встановили, що комета Макнота, відкрита в 2006 році, ймовірно, є найбільшою кометою з відомих на даний момент. Свої результати астрономи доповіли на з"їзді Королівського астрономічного товариства, на сайті якого наводиться короткий виклад доповіді.

Традиційно для порівняння розмірів комет вчені використовують довжини їхніх хвостів. Згідно з цим критерієм комета Макнота далеко не найбільша - не зважаючи на те, що її хвіст розтягнувся на більш ніж 1,5 астрономічні одиниці, хвіст комети Хякутаке, відкритої 1996 року, був довший. Недолік даного методу полягає в тому, що він дозволяє по суті оцінити тільки величину крижаного ядра космічного об"єкта.

В рамках нової роботи вчені запропонували новий метод оцінки розміру небесного тіла. Використовуючи дані, зібрані апаратом "Улісс" (який до 2009 року займався вивченням Сонця), вони проаналізували зону магнітного збурення, створюваного іонізованою матерією комети. Як виявилося, ця зона для комети Макнота величезна - щоб перетнути її апарату знадобилося 18 днів. При цьому аналогічну зону для Хякутаке "Улісс" пролетів усього за 2,5 дні. За словами вчених. це показує, що комета Макнота - це дійсно великий об"єкт в Сонячній системі.

Комета Макнота (C/2006 P1) була відкрита 7 серпня 2006 астрономом Робертом Макнотом. Вона стала найяскравішою кометою на небесній сфері за останні 40 років. У січні 2007 року комету можна було спостерігати навіть удень.

Lenta.ru