четвер, 09 жовтня 2008 17:21

Учені виявили ген, мутація якого веде до втрати зору

Британські вчені виявили ген, мутація якого призводить до часткової або повної втрати зору. У дослідженні, результати якого були опубліковані в науковому журналі Lancet, йдеться, що цей ген відповідає за переважну кількість причин сліпоти.

За словами Сари Енніс і Ендрю Лотері з Університету Саутхемптона (Велика Британія), виявлено принаймні шість варіантів мутації гена Serpіng 1, переважна їхня частина пов"язана з віковою макулярною дегенерацією сітківки ока. Вчені відзначають, що це відкриття відкриває новий фронт боротьби зі слабким зором. Медики вперше одержали доказ того, що генна діагностика здатна реально вплинути на зір людини.

Вікова макулярна дегенерація викликає ушкодження функцій клітин макули - невеликого регіону в центрі сітківки ока. Як правило, таке захворювання виникає з віком. Близько 90% пацієнтів, у яких діагностована дегенерація макули мають так званий "сухий" різновид хвороби. В інших пацієнтів відзначається "волога" дегенерація, коли відбувається розширення капілярів між задньою частиною ока та сітківкою.

Обидві форми захворювання в більшості випадків призводять до сліпоти й на сьогодні невиліковні.

Свої дослідження британські медики приурочили до Всесвітнього дня зору, що відзначається 9 жовтня. На сьогоднішній день в усьому світі налічується близько 37 мільйонів сліпих. 124 мільйона осіб мають дуже слабкий зір. Три чверті всіх випадків сліпоти можна було попередити або вилікувати. Якщо не змінити ситуацію, то до 2020 року кількість сліпих зросте до 75 мільйонів.

Всесвітній день зору проводиться з 2000 року. Він є основним пропагандистським заходом у рамках глобальних зусиль з профілактики сліпоти під гаслом "Бачення 2020: Право на зір", повідомляє CyberSecurity.ru