У Вінницькій області в пасажирських автобусах подорожчав проїзд. Вартість квитка підняли до 20 % на приміських маршрутах. На міжміських маршрутах — до 11%.
Перевізники зробили розрахунки, що кілометр проїзду коштує 1,01-1,41 грн. До цього часу було 81 коп.У приміських маршрутах ціна проїзду подорожчала на 5 гривень.
"На засіданні перевізників обговорювали, що б поки не піднімати вартість проїзду. Але за 3 дні паливо виросло на 3 гривні. Найдешевша солярка була 26 гривень. А через день - 28. Це вже ні в які рамки не лізе. Дуже різко зросла ціна на запчастини. Почали на зиму замовляти по оптовій ціні колеса по 4300 гривень за одне. Забрали з складу останні, а вже замовляти довелось по 4600", - говорить Gazeta.ua перевізник Сергій Кривешко.
Також на подорожчання проїзду вплинули зарплати водіїв.
"Такого голоду кадрів, як зараз ще не було. Маю 4 вільні вакансії. Стоїть автобус. Нема кому сісти за руль. Прошу водіїв у їхній вихідний перекрити маршрут", - каже перевізник.
Монетизація, яку мали увести, мала б дати поштовх аби автобусні маршрути працювали у звичному режимі. 20-25 відсотків, які перевізники могли б отримати від монетизації допомогли б оновити транспорт і підняти водіям зарплату.
"Цілком можливо, що подорожчання не було б, якби ввели монетизацію пільг. Пасажирам-пільговикам у Вінницькій області мали заплатити 242 мільйона гривень. Ці гроші мали виплатити з місцевих бюджетів. Фінансування не знайшли. Монетизацію вирішили пригальмувати і віз стоїть там, де стояв", - пояснює Кривешко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чиновники взяли 5,5 млн євро кредиту заради електронного квитка
Якщо автобусний маршрут збитковий, його має оплачувати місцева рада.
Є два можливі шляхи вирішення цієї проблеми. Перший - тариф, який би давав можливість перевізникам забезпечувати рентабельність своєї роботи. Другий варіант - дотування місцевих органів самоврядування. Тобто громади, яка там проживає.
Коментарі