16 травня відбулася позачергова сесія Полтавської міської ради. Тривала цілий день, але єдиним прийнятим рішення було перенести засідання на 20 травня.
Журналіст Gazeta.ua відвідав засідання.
На засідання прийшли 32 із 42 депутатів. Зібралися, щоб розглянути питання "Про договір про погашення заборгованості перед територіальною громадою міста за виконання гарантійних зобов'язань". Це потрібно для виконання інвестиційного проекту "Оновлення тролейбусного парку Полтави". Проект допоможе знизити залежність міста від приватних перевізників, що вже декілька днів страйкували, вимагаючи збільшення ціни за проїзд.
Розпочали засідання з обговорення проблеми транспортного колапсу та взаємних звинувачень у ньому. Страйк приватних перевізників припинився лише після рішення виконкому підняти тариф на проїзд до 5 грн в автобусах та 3 грн у тролейбусах. Напередодні підписали меморандум.
"Підписаний учора меморандум ні до чого не зобов'язує перевізників. Це "фількина" грамота. Політичний піар. Представники СДП просто мали зберегти обличчя і зробили це таким чином. Увесь цей час ми слухали казки про залучення перевізників з інших міст та швидку розбудову комунального транспорту. Але зрештою отримали колапс. Комунальний автопарк потрібно розбудовувати, але не треба годувати людей пустими обіцянками. Нам потрібен час. Одразу і швидко ми це не зробимо", - заявив депутат міськради Андрій Матковський.
У відповідь представник фракції СДП Юрій Синяк зазначив, що потрібно залишити взаємозвинувачення та почати працювати.
"Так, дійсно, в місті відбувся транспортний колапс. Наша фракція була проти збільшення вартості проїзду. Зрештою ми прийняли відповідальне рішення підняти тариф на 1 грн. Для цього потрібно було підписати меморандум. Вас, Андрію Всеволодовичу, його підписувати ніхто не змушував. Відповідальність за проблему з громадським транспортом лежить на всіх", - прокоментував Синяк.
Андрій Матковський дорікнув Олександрові Шамоті в порушенні регламенту та пообіцяв позбавити премії.
"Секретар міської ради не має коментувати виступи депутатів. Це прописано в регламенті. Ви його постійно порушуєте. Наша фракція вимагатиме позбавити вас премії в цьому місяці", - зауважив із місця Матковський.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Секретар Полтавської міськради порадив перевізникам "іти у ср*ку"
Депутат Юліан Матвійчук заявив, що транспортний колапс має стати для міськради уроком.
"Замість того, щоб перекладати один на одного відповідальність, маємо зробити висновки й працювати далі. Полтавці були готові платити й 5 грн. Але людям набридло їздити на цих "відрах", які чомусь звуться маршрутками. Зараз нам потрібно приймати відповідальні рішення. Нам довелося підняти тарифи, щоб отримати час на закупку комунального транспорту. Сьогодні ми приймемо рішення про отримання кредиту від Європейського банку реконструкції та розвитку на придбання тролейбусів", - сказав Матвійчук.
Після цього була оголошена перерва на 3 год. Можливо, депутати чекали рішення Касаційного адмінсуду по скарзі екс-міського голови Олександра Мамая щодо його повернення у крісло мера.
Перерва закінчилася о 14:00. Почалася реєстрація депутатів. Зареєструвалися лише 17. Через відсутність кворуму перерву продовжили ще на годину.
О 15:47 депутат міськради Андрій Матковський запропонував перенести сесію на 20 травня. Аргументував тим, що питання має детальніше вивчити комісія.
Суд по справі Олександра Мамая теж перенесли на 20 травня.
"Треба розкрити карти. Сьогодні більшість депутатів хвилює те, з якою швидкістю призначили засідання Касаційного суду у справі Мамая. У нас виник сумнів, що цей суд може прийняти справедливе рішення. Олександр Мамай вступив у команду Віктора Медведчука, він має гарних адвокатів. Ми хочемо проконтролювати, яке рішення прийме суд. Не менш як 30 депутатів міськради знову готові проголосувати й підтвердити своє законне рішення про відставку Олександра Мамая", - підсумував Матковський.
Перевізники Полтави погодилися підписати меморандум, запропонований фракцією СДП, і пообіцяли дотримуватися всіх його положень. Водії мають не палити за кермом, не розмовляти по мобільному, бути ввічливими, охайними.
Коментарі