У Львові, 17 листопада офіційно відкрили рух нового трамваю №8. Він сполучатиме найбільший спальний район Сихів із центром. Активно почали прокладати колію ще 2014-го. На маршруті їздитимуть 13 трамваїв
О 12 год перший вагон "Електрону" із офіційною делегацією вирушає до кінцевої зупинки на Сихові.
"До Нового року маршрут продовжать до ринку "Санта Барбара". За день ним можуть скористатися 48 тисяч львів'ян, пропускна здатність лінії – до 8 тисяч пасажирів на годину, – каже речник Львівелектротрансу Антон Лягушкін. – Не спав усю ніч через підготовку до його запуску".
Він у довоєнній уніформі кондуктора – чорному костюмі із золотими галунами і чорному кашкеті. Продає пасажирам акційні квитки, що братимуть участь у розіграші. 5 переможців акції отримають у подарунок від підприємства місячні проїзні картки.
На середині маршруту трамвайну колію перекривають містяни. Вимагають у мера облаштувати ще одну зупинку у їхньому мікрорайоні. Міський голова Андрій Садовий виходить з трамваю і обіцяє прислухатись до їхніх вимог. Запрошує до трамваю.
"На сьогодні мешканці планували декілька пікетів. Були пропозиції змістити колію на 10 метрів вбік, перенести зупинку в інше місце. Я до цього по-філософськи відношуся. Ми все робимо відповідно до проекту", – згодом каже до журналістів Андрій Садовий.
Трамвай під'їжджає до кільця навпроти кінотеатру ім. Довженка. Зупинка прикрашена зеленими і жовтими кульками. Трамвай зупиняється перед зеленою стрічкою з великим бантом. На зупинці чекає близько двох сотень жителів. Серед них: пенсіонери, чоловіки й жінки середнього віку з дітьми.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Європа дає українцям €200 млн на комунальний транспорт
"Будемо тепер до центру їздити трамваєм. Це швидше і безпечніше для довкілля. Та й хамовиті водії маршруток вже набридли. Ті маршрутки завжди переповнені та й проїзд в них удвічі дорожчий", – каже сихівчанка Оксана Тимків. Стоїть на платформі кінцевої зупинки із сином 4-річним Владиславом. Він тримає зелену кульку із написом "Я люблю трамвай".
На фоні церкви реалізатори проекту стають перед мікрофоном. Їх оточують львів'яни.
"Це один з найбільших інфраструктурних проектів, реалізований в Україні у часи незалежності. Найскладнішою частиною проекту стало будівництво нового колектора. 770 метрів колектора будували під землею. Саме через це прокладання колії тривало так довго" – пояснив міський голова.
На реалізацію проекту Європейський банк реконструкції та розвитку дав кредит 12 млн. євро. 5 млн. євро – грант від німецького уряду, 1,5 млн. євро – технічна допомога Європейського Союзу. З міського бюджету витратили 8, 85 млн. євро. Разом 27, 35 млн. Роботи виконувала турецька компанія "ONUR".
"Нова лінія швидкісного трамваю дозволить львів'янам комфортно діставатися центру міста за 25 хвилин. Вони чекали цього 25 років. Важливо, що на лінії експлуатуватимуть трамваї українського виробництва "Електрон"", – каже директор ЄБРР в Україні Шевкі Аджунер.
Трамвай №8 рушає і урочисто перериває зелену стрічку. Повертає на кільці і відчиняє двері для пасажирів. Дві з половиною сотні львів'ян впихаються до салону першого рейсового вагону, штовхаючи один одного. Двері риплять і ледве зачиняються.
На кінцевій зупинці трамваю висадять червону калину і чорну горобину.






















Коментарі