Мешканці мікрорайону "Радгоспний" села Щербані 1,5 км ідуть до міської зупинки "Завод медичного скла". Звідси удвічі дешевший проїзд до центру Полтави — 4 грн. Сільські перевізники
просять 8 грн.
— Не згодна, що за різницю у півтора кілометра маємо платити удвічі дорожче. От і приходиться топтати до міської зупинки.
Зараз це важко. На тротуарах й узбіччі — слизота, — говорить 50-річна жінка на автобусній
зупинці в Щербанях. Кутається в комір фіолетового пальта.
Із Щербанів до центру Полтави їздить одна пряма маршрутка та дві транзитні — Буланово — Центральний ринок і Малий Тростянець — Центральний ринок. Усі беруть по 8 грн.
— Транспорт у нас ходить вчасно, за графіком, — розповідає 41-річний В'ячеслав Макаренко, депутат, начальник управління житлово-комунального господарства Щербанівської сільської ради. — Але дійсно, коротший приміський маршрут удвічі дорожчий за міський. Також багатьох хвилює навантаженість у години пік. Коли люди їдуть на роботу в Полтаву
й повертаються увечері додому.
На жаль, сільрада та районна чи обласна державні адміністрації не мають права встановлювати
ціни на проїзд у приміських маршрутах. Я звертався до вищих інстанцій. Усі розводять руками. Посилають до антимонопольного комітету. Щоб перевірив, чи нема зловживань.
Сільська рада хоче додати ще один маршрут до Щербанів — через вул. Біліченка.
— Проект організації дорожнього руху вже є. На найближчій сесії запропонуємо встановити там дві зупинки. На жаль, мало перевізників беруть участь у конкурсах за маршрути. Якби їх було не один-два, а хоча би п'ять, мусили б один на одного оглядатися.
— Люди хочуть, аби був місцевий маршрут. І за вигідною ціною, — каже депутат Щербанівської сільської ради Віктор Кісільов, 65 років. — Один автобус громада купила. Але ним підвозитимуть дітей.
Вартість проїзду в приміському транспорті встановлює перевізник. У неї закладають податки і страховий збір. Конкурсні відбори на обслуговування маршрутів проводить департамент інфраструктури обласної адміністрації. Але на ціну жодна влада впливу не має, — пояснили у департаменті економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій облдержадміністрації. — Її регулює тільки ринок. Якщо перевізників буде багато, хтось запропонує нижчу.
Вартість проїзду в межах міста встановлює міська рада на сесії. Тут він дешевший ще й тому, що в ціну не закладені ПДВ і страховий збір. Так передбачено законом.
Коментарі