Мешканці столичних Теремків, Вигурівщини-Троєщини чи Виноградаря до метро добираються по півгодини. Якщо трапиться затор — ще довше. Попит на житло біля підземки високий, тому продають його дорожче. За однокімнатну на Троєщині просять на $3–5 тис. менше, ніж за таку саму на Харківському масиві. Ділянки біля метро будівельні компанії хочуть захопити в першу чергу.
Півтора року тому в однокімнатну квартиру на вул. Лисківській (Троєщина) киянка Людмила Костенко, 24 роки, вклала $24 700. Нині така коштує $50–55 тис. Кінцева 37-го тролейбуса — за 400 м від будинку. Але до метро Лісова він їде 45 хв.
— Це ще нічого, — каже Людмила. — Хто живе ближче до Воскресенки і Райдужного, вранці взагалі не може в тролейбус улізти.
— Скоро поряд з вашим будинком буде метро, — запевняв керівник "Київміськбуду" Володимир Поляченко, 67 років, коли здавали 22-поверхівку, де житиме Людмила.
"Де? Коли?" — захвилювався натовп. Свита Поляченка замахала руками кожен у свій бік: "Отам". "Коли ж?" — допитувалися троєщинці. — "Скоро, за пару років".
На заяви про швидкий прихід метро в усі кінці столиці цього року не скупилися. Оголосили, що збудують Борщагівську лінію від Окружної дороги аж до Телички. А підземка на Троєщину, запевняли столичні чиновники, з"явиться за рік-два.
Людмила Костенко, почувши, що метро скоро досягне Броварів, забажала перебратися зі своїм 7-річним сином Дмитриком туди. Каже, двокімнатна в броварській новобудові коштує, як однокімнатна на Троєщині. Компанія "Місто" за "квадрат" просить від 3800 грн.
Потяги возять на Сирецьку повітр
За 10 років Київ проклав метро лише на Харківський масив і Новобіличі. В 2004-му несподівано відкрилася нова станція в Сирецькому яру. Тодішній міський голова Омельченко виправдовувався: щоб з електричок зручно було пересідати. Проте північним залізничним кільцем туди й назад проходить "аж" вісім електричок. Потяги метро возять на Сирецьку повітря. Справжня причина відкрилася недавно. Російський інвестор, ЗАТ "Контібуд-Україна", запропонував за прикладом Москви знести дво-п"ятиповерхівки, щоб забудувати Сирець висотками. Метро уже є, й охочих жити там не бракуватиме.
Постійні заяви київських чиновників про швидку розбудову метро впливають на вибір покупців житла. Як розповів директор ТОВ "Алес Буд" Віктор Глогов"як, 50 років, що будує житловий комплекс на розі вул. Бальзака і просп. Ватутіна (Троєщина), компанія очікує на підвищений інтерес до їхнього житла. Бо київська влада заявила про реконструкцію бездіяльної трамвайної лінії на Бальзака під Троєщинську лінію метро. Поки що квадратний метр коштує 4,4–5 тис. грн. У житловому комплексі "Придніпровський" на вул. Раїси Окіпної біля метро Лівобережна метр продають за $2000.
На початку 90-х троєщинців запевняли: нова Подільсько-Воскресенська лінія запрацює до 2000 року. Але метро на Троєщину і досі не ходить. Поки немає можливості будувати ту, вирішили протягти дев"ятикілометрову ділянку від Лівобережної до вул. Милославської. Але якщо навіть за неї візьмуться в першу чергу, здадуть років за чотири. Метробудівці за рік прокладають не більш як два кілометри ліній.
На темі метро продовжують грубо спекулювати. Про підземку на Борщагівку в генплані розвитку Києва до 2020 року нема згадки. Зате вздовж лінії швидкісного трамвая чимало пустирів і застарілого житла. Київська влада заговорила про метро. Будувати його дуже дорого — $650–700 млн. Але житло в цьому районі, з надією на метро, розкуплять швидко.
Насправді до 2010 року в Києві мають збудувати тільки 15 км ліній метро: до Виставкового центру, до нового вокзалу в Дарниці і, можливо, проспекту Ватутіна. Довіряти запевненням квартирних брокерів чи забудовників, що поряд от-от буде метро, не варто. Розрахунок у них простий — продати квартиру дорожче.
Чи поїдуть метро-експреси в Бровари? Генеральним планом розвитку столиці до 2020 року це не передбачено.
За шість років однокімнатні квартири в столиці подорожчали в кілька разів. На Чоколівці, Куренівці і Вітряних Горах за них платять ушестеро більше, ніж у 2000 році. На Оболоні, Нивках і Харківському масиві вони подорожчали приблизно у 8 разів. Дарниця, Русанівка і Лівобережний — у лідерах. Однокімнатні там подорожчали у 9–9,5 раза.
Район |
Лінія метро |
2000 р. |
2006 р. |
У скільки разів |
Куренівка |
|
8,2 |
50,5 |
6,16 |
Троєщина |
|
8,5 |
54,0 |
6,35 |
Чоколівка |
|
8,3 |
53,6 |
6,46 |
Березняки |
|
7,8 |
52,1 |
6,68 |
Воскресенка |
|
6,9 |
46,7 |
6,77 |
Виноградар |
|
8,0 |
54,6 |
6,83 |
Шулявка |
М |
9,0 |
62,3 |
6,92 |
Борщагівка |
|
8,0 |
56,5 |
7,06 |
Оболонь |
М |
9,0 |
63,8 |
7,09 |
Відрадний |
|
6,5 |
48,2 |
7,42 |
Харківський масив |
М |
7,8 |
58,8 |
7,54 |
Лісовий |
М |
6,5 |
50,6 |
7,78 |
Біличі |
М |
8,0 |
62,6 |
7,83 |
Нивки |
М |
6,5 |
52,8 |
8,12 |
Лівобережний масив |
М |
9,0 |
81,9 |
9,10 |
Дарниця |
М |
7,0 |
67,2 |
9,60 |
Печерськ |
М |
12,0 |
131,3 |
10,94 |
Середня по столиці |
|
8,059 |
61,62 |
7,57 |
Коментарі