Ексклюзиви
пʼятниця, 11 серпня 2023 16:07

Маркетингова стратегія як головна рушійна сила розвитку бізнесу

У сучасних умовах жорсткої конкуренції майже у всіх галузях економіки маркетингова стратегія дійсно є головною рушійною силою розвитку бізнесу, що визначає способи, якими компанія планує досягнути комерційних цілей, залучаючи та утримуючи клієнтів, збільшуючи обсяг продажів та прибуток.

Автор: Pexels
  Маркетингова стратегія визначає способи, якими компанія планує досягнути комерційних цілей
Маркетингова стратегія визначає способи, якими компанія планує досягнути комерційних цілей

Бізнес без маркетингової стратегії є непродуманим, неструктурованим і непередбачуваним, та характеризується епізодичним використанням то одних, то інших маркетингових інструментів з постійними сумнівами у їх ефективності. Бізнес має труднощі із залученням клієнтів та генерацією стабільного потоку продажів. Без маркетингової стратегії бізнес може пропустити можливості для росту та інновацій. Непродумане спілкування з аудиторією може призвести до низької обізнаності про бренд та спотвореного іміджу серед цільової аудиторії. Відсутність чіткої стратегії може впливати на планування та ресурси. Все це може призвести до незадовільних результатів або, навіть, краху бізнесу.

І навпаки, наявність маркетингової стратегії надає бізнесу кілька важливих переваг:

● Чітке визначення цільової аудиторії та її потреб.

● Унікальне позиціонування бренду на ринку.

● Виробництво продукту, спрямованого на задоволення потреб клієнтів.

● Раціональне ціноутворення, враховуючи цінність продукту.

● Вибір ефективних каналів для просування продукції на ринку.

● Ефективна комунікація зі споживачами.

● Оптимальне розподілення ресурсів для досягнення цілей.

● Привернення нових клієнтів та збільшення обігу.

● Підтримка та збереження лояльності клієнтів.

● Аналіз результатів та можливість внесення змін для покращення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пише пісні й законопроекти: як українці тестують чат-бот ChatGPT зі штучним інтелектом

Ці переваги роблять бізнес більш конкурентоспроможним та успішним на ринку. Щоб створити ефективну маркетингову стратегію необхідно дві речі - знання зовнішнього середовища та оцінка власних можливостей:

● Знання зовнішнього середовища передбачає детальний аналіз ринку, включаючи розмір, основні сегменти, тренди та інновації, конкурентну ситуацію, потреби та уподобання цільової аудиторії.

● Оцінка внутрішніх можливостей передбачає аналіз наявних фінансових, людських, технічних ресурсів, а також унікальних переваг та атрибутів, які пропонуються споживачам.

Співставляючи знання зовнішнього середовища з оцінкою власних ресурсів, досвідчений маркетолог буде мати можливість розробити маркетингову стратегію, яка буде відповідати реаліям ринку та можливостям підприємства. Важливо також пам'ятати, що ця стратегія повинна бути гнучкою, з можливістю адаптації до зовнішніх та внутрішніх викликів. Однак, той же досвідчений маркетолог знає, що розробка маркетингової стратегії є лише початком системного маркетингу компанії. Без реалізації наступних етапів маркетингового процесу лише маркетингова стратегія не принесе користі - маркетингова стратегія є лише маніфестом бажаних цілей, а не ефективним планом дій по їх досягненню.

Дійсно, у системному маркетингу все починається з маркетингової стратегії, яку можна назвати головною рушійною силою розвитку, але далі йде тяжка праця з розробки бренд-платформи, позиціонування та маркетингового комплексу. Фактично етап розробки маркетингової стратегії є більш аналітичним етапом, коли обирається оптимальний шлях розвитку, виходячи з аналізу ринку та власних можливостей. Далі йде креативний етап брендингу та позиціонування, коли підприємство визначає суть бренду, його атрибути та переваги, які потрібно побудувати у свідомості споживачів. Останнім, але чи не найбільш важливим, є етап розробки маркетингового комплексу, який можна назвати планувальним етапом - підприємство детально розписує маркетингові заходи та інструменти, за допомогою яких планує реалізувати маркетингову стратегію.

Наостанок треба зазначити, що маркетингова стратегія не є постійною категорією – вона повинна адаптуватися до змін у зовнішньому чи внутрішньому середовищі, коли з'являються нові тренди, змінюється попит та поведінка клієнтів, з'являються нові конкуренти тощо. За багатьох умов підприємство має бути готовим переглянути та коригувати маркетингову стратегію з метою збереження власних позицій на ринку та протидії конкурентам.

Розробник ChatGPT OpenAI не зміг створити інструмент, що здатний відрізняти згенерований контент від людського.

Закрили доступ до утиліти AI Classifier, що мала визначати оригінальність тексту, повідомили у компанії.

Викладачі критикували чат–боти за те, що ними користуються школярі та студенти замість того, щоб готувати роботи самостійно. AI Classifier мав допомогти справедливо оцінювати тексти.

Зараз ви читаєте новину «Маркетингова стратегія як головна рушійна сила розвитку бізнесу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути