— Ходила з донькою на ринок Мотель. Викотила коляску на стежку, чую, гупнуло щось. Оглядаюся — на дорозі лежить дитина, — згадує полтавка 25-річна Оксана Тимощук.
— Хлопчик років 6–7 на вид. За пару метрів спинилася машина, звідти вийшла жінка, руками за голову вчепилася.
Дитину забрали у лікарню з численними травмами. На тому місці аварії трапляються часто. Люди ходять через дорогу, бо так від базару ближче до дворів. Світлофора чи "зебри" немає.
За п'ять місяців у Полтаві збили 32 пішоходів. 11 травня на перехресті вул. Чайковського та Матросова постраждав учень школи №8. 13 травня автобус "Богдан" наїхав на школяра на вул. Калініна. Через день збили дівчинку на розі вул. Жовтневої й Генерала Духова. У більшості аварій винні водії.
— Люди ігнорують правила дорожнього руху, такого раніше не було, — говорить Наталія Варченко з обласного управління Державтоінспекції. — Кілька разів збивали прямо на пішохідному переході. Частіше аварії траплялися з вини водіїв, які старші 35 років. Мають стаж водіння і лихачать на дорозі. Водії-початківці ще дотримуються правил. Асами вважають себе 17–18-річні. Буває, взяв у батька машину і наробив біди.
У місті 25 місць, небезпечних для пішоходів.
— Було кілька аварій по вулиці Жовтневій неподалік "Приватбанку" за зупинкою "П'ята школа", — каже Владислав Слуцький, 43 роки, старший інспектор обласного відділу організації дорожнього руху ДАІ. — Там машини паркують ближче до забудови, закривають видимість водіям. Біля обласної лікарні аналогічна ситуація. За правилами, автівки можна ставити не ближче 10 метрів до пішохідного переходу. Та паркуються майже на "зебрі". За рядами машин важко зорієнтуватися і пішоходу, і водію. Багато аварій було на зупинках "П'ята школа" і вулиці Леніна біля пам'ятника. За транспортом, що висаджує пасажирів, погана видимість. Аварії трапляються по Харківському шосе біля повороту на вулицю Серафимовича, на вулиці Сако.
Серед аварійно небезпечних ділянок на цій вулиці виділяють район 21-ї школи, зупинку поблизу вулиці Зої Космодем'янської та ділянку коло території хлібзаводу. Три роки тому поряд із підприємством загинув школяр. Хлопцеві відірвало голову. Це фактично об'їзні дороги, там багато вантажівок. Пішоходи перебігають дорогу, де їм заманеться. Грубо порушують правила біля зупинок "Фурманова", "Меблевий завод". Є підземний перехід, поряд "зебра", але йдуть посередині.
За правилами дорожнього руху, про "зебру" мають сигналізувати знаки з обох боків.
— На більшості пішохідних переходів то знаків не вистачає, то дорожня розмітка стерлася, — продовжує Владислав Миколайович. — Якщо знака немає і "зебри" не видно, пішохід не користується своєю перевагою, чекає, коли дорога буде вільна і можна буде перейти.
Штраф за перехід у недозволеному місці становить 51–85 грн.
— Якось бачила, на дорозі збили жінку, — говорить Наталія Варченко. — Перебігала трасу. Одна машина тормознула, її пропустила. Інша збила. Тітка встала і біжить у шоці далі. Спинили інспектори, питають, чого не пішла через перехід. Каже: "Відчепіться, я спішу".
Коментарі
2