"Місяць тому купила пральну машину. Намагалася не перевантажувати її — прала двічі на тиждень. Але за місяць машинка згоріла. З нею задиміли електрочайник і комп'ютер. Всі були ввімкнені. Чи можу отримати компенсацію хоча би за вартість пральної машини?"
Марина Карпенко, Полтава
Вартість техніки компенсує товариство "Полтаваобленерго". Потрібно довести, що поломка сталася з їхньої вини.
— Споживачі складають акт-претензію у двох чи більше примірниках. Підписують троє людей, серед яких представник комітету житлового будинку чи ОСББ, — пояснює Оксана Вічуріна з інспекції захисту прав споживачів. — Заказним листом акт-претензію відправляють організації. Так матимете підтвердження, що лист відправляли. Протягом 10 днів організація має розглянути звернення, визнати чи ні свою вину.
Щойно сталася поломка, збирають докази, чия це провина.
— Із сервісних служб негайно викликайте майстрів, щоб зафіксували, що техніка поламалася через перепади напруги, — радить Наталія Омельченко із центру незалежної експертизи. — Таке трапляється найчастіше, коли на лінії проводять ремонтні роботи. Усі заяви пишуть при свідках. Такими можуть бути сусіди.
Якщо в обленерго не визнають провини, замовляють експертизу техніки. Для цього необхідно зібрати документи на пристрій — паспорт, гарантію. Довести, що правильно нею користувалися. Звернутися до суду.
— Якщо техніка погоріла по всьому будинку — це вже факт, що непоодинока вина людини, — додає Оксана Вічуріна. — Таку справу можна виграти в суді.
Коментарі
6