четвер, 04 березня 2010 19:09

Після зими половину автобусів треба ремонтувати

Автор: фото: Інна МОСКАЛЬЧУК
  Автослюсар станції техобслуговування ”Дінітрол” у Полтаві Олександр Гіріч замінює головний циліндр зчеплення в іномарці
Автослюсар станції техобслуговування ”Дінітрол” у Полтаві Олександр Гіріч замінює головний циліндр зчеплення в іномарці

Із початком весни на станціях техобслуговування в Полтаві черги. Через холодну зиму ремонту автомобіля не вдається уникнути більшості водіїв. Складна ситуація з міським транспортом. Таксисти також підраховують збитки.

На станції техобслуговування "Дінітрол" на вул. Ковпака в Полтаві щодня черга з 20 автівок.

— Водії не були готові до зими, — пояснює працівник СТО Андрій Сухарєв, 40 років. — Багато посадили акумулятори в морози. Звертаються через проблеми з ходовою частиною авто. Ями на дорогах її нищать. У деяких автомобілів вкрилися іржею крила, пороги через піщано-соляну суміш, якою посипали дороги.

Чимало автівок на СТО привозять після аварій. Головні їх причини — погані дороги і те, що водії взимку їздять на літній гумі.

— Зимова гума також не порятунок, — пояснює фахівець. — Добре, якщо сніг рихлий. Тоді авто їде нормально. Але коли автомобіль виїжджає на суцільний лід, він стає некерованим. В аваріях водії втрачають бампери, б"ють крила, пошкоджують дверцята, протитуманні та задні фари.

Витрати на ремонт сягають від кількох сотень до 1,5 тис. грн. Працівник СТО говорить, автомобіль жодної марки не пережив цієї зими без ремонту.

— Дороги по всій Полтаві погані, — обурюється Андрій Васильович. — Розігнатися до 60 кілометрів на годину вдається лише на окремих ділянках і в центрі.

Фахівець каже, за такої якості доріг свою автівку оглядає раз на тиждень. Радить усім водіям на початку теплої пори провести огляд ходової частини, комп"ютерну діагностику авто. Перевірка ходової частини коштує 45 грн, комп"ютерна діагностика — 95 грн. Також слід замінити вузли агрегата, які вийшли з ладу, відрегулювати розвал-сходження.

Вітчизняні автівки на СТО можуть відремонтувати за день. Усі запчастини є на складі. Ремонт іномарок може тривати кілька діб, якщо деталі доведеться замовляти.

Збитки на ремонт міського громадського транспорту перевізники обраховують десятками тисяч гривень.

— Майже кожен автобус потребує ремонту, — розповідає Дмитро Мисник із підприємства-перевізника "Умак". У його власності майже 40 автобусів, які курсують кільцевим маршрутом. — Багато витрачалися на пальне в морози. Аби виїхати на маршрути, доводилося з ночі прогрівати транспорт. Частина рейсів через негоду зривалася.

На "Умак" ремонт проводитимуть у плановому режимі. Кошти на це витрачатимуть власні.

— Не виключаю, що це вплине на собівартість проїзду, — зауважує Дмитро Іванович. — Тариф на проїзд у Полтаві надто низький. Зараз у суді вимагаємо його збільшення до 1,25 гривні.

В іншого великого перевізника Полтави — підприємства "Автомир" — ремонту потребує третина автобусів "богдан". Загалом у підприємства 76 одиниць транспорту.

Потрапив у яму — і маєш ремонту на тисячу гривень

— Автобуси їздили по дорогах, яких фактично немає, — обурюється керівник підприємства Михайло Костов. — У 50 тисяч гривень на ремонт точно не вкладемося. Аби всі автобуси вчасно виїжджали на лінію, ремонтували їх уночі. Лагодимо за свої гроші, а через це виникають затримки зарплатні працівникам, збільшується кредиторська заборгованість. Люди звільняються.


Витрати від ремонту автомобілів таксі лягли на їхніх власників. Керівництво служб вартість ремонту не відшкодовує.

— У більшість дворів не можливо було заїхати, — обурюється керівник міської профспілки таксистів Микола Коваль. — Варто раз потрапити в яму — і вже маєш ремонту на тисячу гривень. Служби таксі забезпечують водіям лише інформаційний супровід. Грубо кажучи, продають виклики.

Тариф на проїзд у полтавських таксі в середньому 5 грн за подачу автівки та 2 грн за кожен наступний кілометр.

— Таксисти на межі виживання, — говорить Микола Миколайович. — Тариф мізерний, не обґрунтований. Служби таксі через постійну конкуренцію не можуть між собою домовитися. Раніше в таксиста була ставка. Зараз, якщо він не виїжджає на маршрут, не отримує жодної копійки.

Керівник профспілки каже, за цю зиму чимало таксі потрапили в аварію. У більшості випадків — не з вини водія. Лише на один день цієї зими таксисти Полтави через складні погодні умови встановили подвійний тариф.

Зараз ви читаєте новину «Після зими половину автобусів треба ремонтувати». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути