Полтавська обласна державна адміністрація визначила Кременчук найкращим містом в області за благоустроєм 2012 року. Крім Кременчука, на перемогу претендувала Полтава. Вперше обласний центр не переміг. У Кременчуці за останній рік прибрали з вулиць міста незаконно встановлені кіоски, придбали нову техніку для прибирання сміття, закупили 13 нових тролейбусів, понад 2 млн грн планують витратити на покращення екологічної ситуації в місті.
— Перша мисль про Кременчук була така: "Тут погибну". Город сірий, будівля на будівлі, купа заводів та машин, — розказує полтавець 23-річний Олег Різун. П'ять років мешкав в обласному центрі, а півроку тому переїхав до Кременчука. — Думка змінилася, коли за півгодини знайшов квартиру і на третій день уже пішов працювати.
— У Кремені є така фішка — квартири шукають через знайомих, бо мало господарів звертаються в агентства, щоб не платити процент. Я вийшов на такого. Віддаю півтори тисячі, живу в центрі міста — за 15 хвилин ходьби центральний ринок, за 5 — фітнес-клуб, за 100 метрів зупинка. Можна знайти і до тисячі гривень, без меблів — за 700-800.
Олег улаштувався на роботу в приватну фірму зі встановлення електроприладів. Отримує зарплату 3 тис. грн. Працює через день. Каже, більшість кременчужан працюють на великих промислових підприємствах. Мають зарплату
3,5-4 тисячі гривень. Це на 1-2 тис грн більше, ніж у Полтаві.
— Рвуться на нафтопереробний завод, колісний та машинобудівний. Молодьож в більшості вчиться на технарів, професія нарозхват. Найбільше платять на нафтопереробному — від 5 штук. Працівникам дають 13-ту зарплату, щорічні путьовки на моря, на свята — дисконтні картки на продукти із сумами 300-400 гривень, — каже чоловік. — Дівчата працюють у приватних кондитерках, їх більше півсотні по місту. Мають 2,5 тисячі гривень.
Ціни на продукти дорожчі від полтавських на 1-2 грн. Одяг дешевший.
— На "жигулях" їздять тільки студєнти. По місту тачки по 25-30 тисяч доларів. Є такі, яких у Полтаві не нарисуєш — "Форд Мустанг", напрімєр. Бачив штук п'ять "інфініті" за мільйон гривень, повно ексклюзивних БМВ по 100 тисяч доларів. Проїзд дорогий — 2,5 гривні. Водії — мужики за 35 років, ганяють як сумашедші, підрізають один одного. У Полтаві більш обережні. Найгірша дорога — траса на Полтаву, — продовжує. — Процентів 95 говорять російською. Українською або суржиком хіба на базарі. Хто потрапляє в Кременчук, перелаштовується на російську, бо місцеві дивляться зверхньо. Брєд, коли говорять, що Кременчук — грязний город. Щоранку вулицями їздить машина-пилесос, дворніки замітають хіба що в дворах. Не бачу в повітрі відходних хмар. Важкі підприємства на окраїнах міста, мають сучасні фільтри. В Полтаві на природу можна сходити тільки в дендропарк або на ставки на Садах-2, де повно наркоманів. У Кременчуці є бази відпочинку на березі Дніпра. Найпопулярніше місце — Голубе озеро. Це піщаний кар'єр з прозорою водою.
3,16
мільйона гривень виділили з міського бюджету на перевірку та лагодження 201 ліфта у Полтаві. З них мільйон витратять на капітальний ремонт дев'ятьох підйомників в аварійному стані на вул. Калініна, Кондратюка, Героїв Сталінграда, Шевченка, Великотирнівській, Огнівській, Колективній, Коцюбинського та Вавилова. На кожен піде близько 111 тис. грн. У місті загалом 223 старі ліфти, з них 221 відпрацював повний термін експлуатації й має понад 25 років. Від початку року комунальне підприємство "Ремліфт" зупинило роботу 16 підйомників, які можуть зламатися.
Коментарі
7