
Вулицю Сакко в Полтаві вважають однією з найбільш аварійнонебезпечних. Головна причина — те, що вона завузька для транспорту. Нею часто їдуть транзитні вантажівки з причепами. У районі Сакко чимало підприємств, до яких також курсують вантажні автомобілі. На минулому тижні асфальтне покриття на вулиці почали ремонтувати. До цього часу робили незначний ямковий ремонт.
— Щороку на Сакко люди гинуть. Місцеві між собою балакають, що розширять її, коли число трупів дійде до тисячі, — говорить місцевий будівельник 34-річний Дмитро. — Але на вулиці стільки хатів набудували, що, певно, аби тих усіх людей відселити — треба цілий мікрорайон до Полтави додавати.
На вулиці проводять ремонтні роботи щодня. Дорожники видовбують ями, кладуть у них асфальт. Ремонтували навіть у дощ.
— На тому тижні ремонтники навіть знаку не поставили, що проводять роботи, — розказує полтавець 24-річний Віктор Доценко. — Заїхав на вулицю, а там усе перерито. Довелося на п"ятачку такому розвертатися, що аж страшно і їхати в об"їзд дєбрями.
Доценко говорить, вул. Сакко не ремонтували близько двох років. Спочатку там була дорога-кам"янка, котру збудували у воєнні роки. Потім її вкрили шаром асфальту.
— Якість дороги — це болюча тема, — зітхає. — Коли вибиваються ями — видно, що там шар асфальту не товщий 5 сантиметрів. А вулицею без кінця їдуть навантажені фури з причепами. Якби не кам"янка — уже до землі доїздили б.
Через рух вантажівок асфальтне покриття на вулиці стало хвилеподібним. Водії нарікають, хоч ями латають, через горби їхати вулицею швидше 40 км/год не вдається.
— Там на день трапляються кілька аварій, — каже Віктор. — Водії в постійному стресі їдуть. Три кілометри її протяжності долають за 10 хвилин. Коли почали ремонтувати, вулицю проїжджаєш за хвилин 20.
На початку та в кінці Сакко є знак, котрий забороняє рух вулицею вантажного транзитного транспорту. Місцеві говорять, вантажівки не зважають на нього. Коли дорога на вулиці вкрилася суцільними ямами, стали їздити рідше. Водії нарікають, що б"ють товар.
— До будпідприємства в районі хлібзаводу щодня їдуть КрАЗи, ЗІЛи. Везуть пісок, щебінь. У будинках, що на вулиці, від цього все дрижить, стіни тріскаються.
Водії також скаржаться, що на вул. Сакко не облаштовані зупинки громадського транспорту. Маршрутка, котра зупиняється, створює затор. У прилеглих селищах Ленінського району Полтави живе значна кількість полтавців. Вони також щодня їдуть вулицею Сакко.
Серед особливо аварійнонебезпечних ділянок на вулиці виділяють район 21-ї школи, зупинку поблизу вул. Зої Космодем"янської та ділянку біля території хлібзаводу. Три роки тому поряд із підприємством загинув школяр. Хлопцеві відірвало голову. Через те, що чимало дітей потрапляли в аварії, біля навчального закладу встановили світлофор, який умикається на вимогу.
За генпланом Полтави вул. Сакко в 1980-х планували розширювати. Та через значну кількість будинків цей намір не здійснили. Тепер у міській раді говорять, коштів на розширення вулиці та будівництво об"їзної дороги від Південного залізничного вокзалу вулицею, паралельною Сакко, — немає.
— Та там не треба багато мудрувати, — каже Віктор Доценко. — Розрахувати асфальтне покриття на великий тоннаж транспорту, зробити кармани для маршруток і повністю заборонити їздити вулицею транзитним вантажівкам.
У міському управлінні ДАІ говорять, за рух вул. Сакко транзитні вантажівки штрафують. Дозволяють їздити лише вантажним автомобілям, котрі обслуговують місцеві підприємства.
— Вулиця дійсно завузька. Питання її розширення гостро стоїть уже років 15, — говорить інспектор ДАІ у Полтаві Руслан Борщ. — На даний час немає пропозицій стосовно будівництва об"їзної дороги. На Сакко постійно чергує наш патруль. Установили чотири лежачих поліцейських на найбільш аварійних ділянках дороги. Сподіваємося, частково допоможе ремонт асфальтного покриття вулиці.
Коментарі