— Їду по маршруту і бачу, як мене підрізає "Рута", маршрутка полтавська, а номери гадяцькі, — говорить водій "кільцевого" автобуса у Полтаві Євген. — Наздоганяю, порівнююся з водієм, явно такого не знаю. На наступному колі бачу іншого воділу не з нашими номерами.
Полтавці кажуть, найчастіше на "кільце" стають водії з райцентрів Гадяч, Миргород та Шишаки.
— Приїжджає машина з міжміського маршруту на автовокзал. Чіпляє трафаретку "Кільцевий" і робить один-два кола, — розповідає 55-річний Валерій Рибалко з Полтавської центральної диспетчерської.
Під час годин пік та після восьмої вечора водії приміських маршрутів Дублянщина, Лісок, Затурино, Горбанівка також переходять на "кільцевий" маршрут. Місцеві через це не можуть дістатися додому.
Перевізники-нелегали кажуть, їздити чужим маршрутом — єдина можливість заробити, бо мають збиткові рейси, ними часто їздять пільговики.
— Водії змінюють трафарет, бо витрачають на пальне й ремонт більше, ніж получають за проїзд, — говорить Віктор Оніщенко, керівник міського приватного транспортного підприємства "Норд Ост". — Трафаретку роблять на замовлення за 80 гривень. Обирають напрямок "Кільцевого", бо він найприбутковіший, зв'язує найбільші спальні райони міста. За круг заробляють до 80 гривень.
У центральній диспетчерській службі кажуть, водіїв-нелегалів намагаються виявити через постійні перевірки маршрутів та скарги інших перевізників.
— Тих, хто приїжджає з райцентрів, не ловили. Інколи наші перевізники можуть плутати з нелегалами водіїв, у яких маршрутні таксі зареєстровані в інших містах, — пояснює 33-річний Сергій Пуголовка, заступник начальника відділу державного контролю диспетчерської служби. — Якщо все-таки затримуємо, забираємо у водія фальшиві трафарети, просимо міську чи обласну раду як замовників перевезень розірвати з ними договір. Або штрафуємо на 1700 гривень за відсутність документів.
Перевізники кажуть, щоб водії працювали на своїх маршрутах, треба скасувати всі пільги.
— Якщо все залишити як є, необхідно піднімати ціну за проїзд в місті і на міжміських маршрутах. Через брак грошей минулого року жоден полтавський перевізник не взяв у кредит нової автівки, про купівлю не має й мови, — говорить Оніщенко.
660
людей у день при вартості проїзду 1,75 грн має перевезти по місту водій маршрутного таксі, щоб не працювати збитково. Заробить в середньому 1155 грн. З них 120 — для себе, 550 — на пальне, 485 — на ремонт і роботодавцю.














Коментарі