
До Полтави з Луцька привезли перший новий тролейбус. Іще дев'ять машин надійдуть до кінця вересня.
— Перший тролейбус працюватиме на День міста — 23 вересня. Зараз його обкатують. Має наїздити 50 кілометрів, — говорить 25-річний Павло Богодістий, начальник технічного відділу комунального підприємства "Полтаваелектроавтотранс". — У жовтні працюватимуть усі нові машини. П'ять ходитимуть по кільцю в один бік, а п'ять в інший. Кожні 15 хвилин під'їжджатимуть до зупинки.
Півроку тому міська влада замовила нові тролейбуси луцькому підприємству "Богдан Моторс". За один платили 1 млн 890 тис. грн.
— Ці машини зручніші за старі. У них низька підлога, вони дуже плавно їдуть. А на зупинках можуть нахилятися до пасажирів. Тут усе на електроніці. Якщо аварія, то водій автоматично знеструмить тролейбус. А на старих треба вручну "штанги" знімати.
Павло Богодістий водить по салону нового тролейбуса. Усередині він нагадує шведський "кільцевий" автобус: м'які крісла, обшиті тканиною, великі вікна. Біля центральних дверей лежить відкидний пандус. Ним усередину заїжджатимуть інваліди.
— На пандусі є ручка. За неї з вулиці треба взятися і потягнути на себе. Він ідеально кладеться на тротуар, витримує 350 кілограмів, — продовжує Павло Богодістий. — У салоні інвалідний візок добре стане посередині біля вікна. Там є м'яка дошка, на яку можна спиратися.
Узимку в салоні буде плюсова температура.
— Надворі мінус 15, а всередині буде плюс 15, — каже 44-річний Сергій Олефір, водій тролейбуса. — Підлога не слизька, шумоізоляця прекрасна. Отлічна тєхніка. Та тіки бабушки своїми кравчучками тут нароблять шкоди. Легко можуть тачками розбити скляну перегородку біля середніх дверей. Я зараз обкатую машину, то люди махають руками, кричать. Думають, ми од них транспорт ховаємо. Насправді, чекаємо 23 вересня.
Нові тролейбуси розраховані на 12 років. Проїзд обійдеться в 1 грн. Місячні проїзні продають у тролейбусному депо по вул. Халтуріна, 10 і в кінотеатрі ім. Котляревського. Коштує 41 грн, студентський — 21 грн, шкільний — 14 грн.
Полтавці побоюються, що нові машини можуть витіснити з кільцевого напряму маршрутки. Раніше про заміну їх великими автобусами і тролейбусами говорив мер міста Олександр Мамай.
— Нові тролейбуси — це офігєнно, та бистріше старих вони навряд чи їздитимуть. Маршруткою вдвічі швидше доїхати до любої точки міста, — вважає 26-річний Ярослав Ємець. — Лучше хай ставлять на кільце тролейбуси й маршрутки. Вранці, може, давки не буде.
У міському відділі транспортних перевезень і зв'язку складають маршрутну мережу Полтави.
— Коли вирахуємо кількість пасажирів, тоді й будемо знати, чи треба залишати в місті маршрутки, — розказує Сергій Шпак, заступник начальника відділу. — Зараз їх ніхто не прибиратиме з кільця.
Загалом в обласному центрі 370 автобусів і маршруток. Ходять 45 тролейбусів.
34
сидячі місця у новому тролейбусі "Богдан". Машина вміщує 105 пасажирів. У старому тролейбусі 26 сидячих місць, загальна місткість — 100 людей. Великі тролейбуси-"гармошки" мають 37 сидінь, можуть умістити 176 осіб.
Коментарі