понеділок, 18 березня 2013 05:45

"Через півроку занять першокласники вільно спілкуються англійською"

Автор: фото: Сергій РИБАЛКО
  Учні 1-Л класу полтавської спеціалізованої школи №3 на інтерактивній дошці вчать слова на уроці англійської мови за ігровою методикою
Учні 1-Л класу полтавської спеціалізованої школи №3 на інтерактивній дошці вчать слова на уроці англійської мови за ігровою методикою

— Тиша в класі. Зараз пригадаємо, як будуть називатися звірі й птахи, — учителька іноземної мови 39-річна Тетяна Любченко вмикає інтерактивну дошку в ігровому класі в Полтавській спеціалізованій школі першого-третього ступенів №3. Уранці 11 березня о 8.55 проводить урок у 1-Л класі, розмовляє англійською.

Інтерактивна дошка схожа на великий планшет, на ній можна гратися в ігри, переглядати навчальні програми, виконувати різні завдання. Вчителька указкою обирає файл, двічі по ньому клацає. На екрані з'являється рожеве порося із закрученим хвостиком, жіночий голос називає його англійською, учні наввипередки повторюють, голосно сміються.

— На таких уроках діти запам'ятовують удвічі більше слів, ніж на звичайних, бо одночасно їх чують, бачать, запам'ятовують значення та правопис. А музика перетворює навчання на гру. У зошити тільки записуємо правила й нові слова, — говорить Тетяна Любченко. — Через півроку занять першокласники вільно спілкуються англійською. Учні виявляють бажання вивчати мову самостійно.

Ця школа — єдина в місті, де розробляють і проводять інтерактивні уроки, використовуючи відеоматеріали та аудіоматеріали, різноманітні ігри. Деякі методики запозичує в навчальних закладів Великобританії та США. Бере участь в українсько-польсько-німецькому проекті "Європейський освітній досвід для України". Три роки тому цей навчальний заклад внесли до банку даних "Інноваційні школи України".

Ігровий мовний клас відкрили рік тому коштом батьків, в області такий навчальний кабінет один. Учні без взуття сидять на східцях, на підлозі ковролін. Навколо дітей полиці з м'якими іграшками.

— На заняттях також користуємося інтернетом. Це єдина школа в  Полтаві, де всесвітню мережу провели в кожен кабінет, — говорить на перерві дев'ятикласник. — Наприклад, на біології раніше показували якісь картки, таблиці. А тепер учителька через пошукову систему вводить назву, й за пару хвилин дивимося відео.

Із другого поверху сходами спускається директор школи Євген Романов.

— Нещодавно ввели дистанційне навчання. Через інтернет учителі на шкільному сервері викладають матеріали уроку. На Всеукраїнському сайті "Щоденник.ua" виставляють  завдання додому, — розповідає. — Відмазка, що не підготувався до уроку, бо хворів, уже не проходить.

Євген Лаврентійович проводить на внутрішнє подвір'я школи, до критого павільйону. Стіни й двері приміщення з пластику й скла, підлога вкрита лінолеумом.

— Це літній клас, приміщення добудовуємо. Як закінчимо, учні вчитимуться на свіжому повітрі. Мрію, щоб тут проводили уроки малювання, школярі зможуть писати пейзажі з натури, — директор відчиняє двері павільйону. — Гроші на цей проект дали батьки. Також їхнім коштом відкрили комп'ютерний клас на 15 навчальних місць, закупили 13 відеопроекторів та екранів.

Заходить до літнього класу, сідає на лаві під стіною.

— З цього року в навчальному закладі запрацювало шкільне радіо, зробили капітальний ремонт у приміщенні медіатеки-бібліотеки. На форумі "Щоденника.ua" учні висловлюють свої пропозиції та побажання щодо майбутнього закладу, — говорить Євген Романов. — Діти з радістю щоранку поспішають на уроки. Ми єдина школа в області, де почав працювати благодійний фонд. Ним опікуються батьки та випускники. Третій рік у нас діє Керівна рада, яка ініціює та координує втілення проектів, що покращують матеріально-технічну базу закладу. Фактично батьки самі визначають шляхи розвитку школи, де вчаться їхні діти.

Класичні уроки "вийшли з моди"

Професор кафедри педагогічної майстерності Полтавського інституту післядипломної педагогічної освіти 62-річна Надія Білик говорить, найновішою методикою проведення уроків є мультимедійні заняття.

— Завдяки їм учень пам'ятає практично все, що розказує вчитель. Але для них обов'язково має бути комп'ютер і проектор, бо викладач робить спеціальні презентації зі слайдами, музикою, індивідуальними завданнями, — пояснює. — Також часто роблять комбіновані заняття, де є трохи лекції, самостійної роботи або вчитель роздає спеціальні картки для роботи в парах, проводить рольові ігри. Якщо це урок літератури, один учень може стати письменником, якого проходять, інший — критиком його творів. Кожен відстоює свою точку зору.

Додає, що класичні уроки "вийшли з моди", бо їх перестали сприймати.

— Учні затюкають учителя, який читатиме лекцію. Сучасну молодь треба заохотити вивчати предмет. Спонукати до діалогу.

Розробляють та вчать нових методик у Центрі підвищення кваліфікації.

Зараз ви читаєте новину «"Через півроку занять першокласники вільно спілкуються англійською"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути