Компанія "Рижівський гранітний кар'єр", головою правління якої є брат народного депутата від "Слуга народу" Юрія Корявченкова, понад два роки працює без дозволу. За час програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" продала щебеню на 2 млрд грн.
Про це розповіли в програмі Watchdogs. Розслідування.
Двоюрідний брат Корявченкова Сергій став головою правління компанії 2017 року. А 2019-го кар'єр суттєво збільшив обсяги виробництва, що збіглося із запуском "Великого будівництва".
З 2019 року "РГК" в Полтавській області продав продукції на 1,93 млрд. Половину видобутку викупили дві фірми – "Кар-Гіл" і "Брекстон", які є постачальниками щебеню для турецької компанії "Онур", що входить до "дорожнього картелю".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Ліфт" Зеленського виявився просуванням у владу "своїх" - розслідування
Дві фірми безпосередньо пов'язані з братами Корявченковими. Засновник криворізького "Брекстон" Сергій Доровський – давній бізнес-партнер Сергія Корявченкова і член наглядової ради "РГК".
"Кар-Гіл" із Горішніх Плавнів керує Роман Варваров. На виборах він був уповноваженим партії "Слуга народу" у Дніпропетровській області, потім став помічником нардепа Корявченкова на громадських засадах. Зараз він бенефіціар "РГК" через фірму "Техніка-2018".
"Рижівський гранітний кар'єр" в останні роки не тільки збільшив потужності, а й розширив площу на дачний кооператив. Дачники скаржаться на шкідливі викиди й на те, що немає жодної реакції на дії підприємства з боку контрольних органів.
Екоправозахниця Василина Нікульнікова стверджує, що останні два роки працівників Держекоінспекції не допускали до перевірки "РГК" через нібито карантинні обмеження.
Також екологи зазначають, що з 2019-го кар'єр підвищив виробничі потужності й установив джерела викидів, на які не отримав дозволів. А також не пройшов обов'язкової Оцінки впливу на довкілля і два роки працює без цього дозвільного документу.
1999 року "РГК" отримала спецдозвіл на видобуток граніту, дії якого вже за нового керівника Держгеонадр Романа Опімаха продовжили до 2039-го. Але за обов'язкової виконання вимоги отримання висновку з ОВД.
Україна втратила 55 млрд грн на програмі "Велике будівництво". Завдяки завищеним цінам "дорожнього картелю" вартість робіт зросла вдвічі.
Коментарі