Передвиборна кампанія офіційно не розпочалася, тому і реклами політичної де-юре ще бути не може.
Про це на прес-конференції у Києві сказала виконавчий директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар.
"Те, що ми спостерігаємо зараз, називати політичною рекламою ми не можемо. Тому що політична агітація починається з початку виборчої кампанії і політична реклама має відбуватися жорстко у відповідності до закону, - пояснила вона. - Закон говорить, що телерадіокомпанії повинні заявити про граничні ціни напередодні виборчої кампанії і відповідно ці ціни не повинні перевищуватися".
Вона додала: "Більше того, за політичну рекламу партії повинні сплачувати зі своїх виборчих фондів. А на сьогодні фонди не сформовані. А фонди не сформовані, бо кампанія не розпочалася: у нас ще немає офіційних кандидатів і партій, які будуть зареєстровані".
"По суті, сьогодні ми бачимо рекламу брендів і найприкріше, що ми абсолютно неспроможні проконтролювати, за які кошти ці бренди рекламуються. Хоча мова іде про політику, яка повинні бути соціально відповідальною і прозорою", - пояснила директор ІМІ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Політична реклама на 10-15% дорожча за комерційну - експерт
Через це сьогодні важко сказати, скільки партії витрачають на свою рекламу, наголосила Сюмар.
"Це по суті комерційна річ — реклама бренду. І простежити звідки політик взяв гроші і потім додати ці кошти на цю рекламу до його виборчого фонду, або показати, скільки коштував голос — ми не зможемо, тому що це вже буде комерційна таємниця", - додала вона.
Сюмар підкреслила: "Політики дуже не хочуть регулювати політичну рекламу у між виборний період. А у нас регулюються тільки два місяці кампанії".
Коментарі
1