Сьогодні Верховна Рада України подолала вето Президента на закон про Кабінет міністрів. За таке рішення проголосували 366 депутатів з 370.
Зокрема, у фракції Партії регіонів за проголосували 185 депутатів, у БЮТ - 121, в "Нашій Україні" - 0, у фракції Соцпартії - 31, КПУ - 21 і 8 позафракційних.
Президент у четвер, 11 січня, повернув до парламенту прийнятий 21 грудня 2006 року закон про Кабмін.
Цей документ в кінці минулого року підтримали 247 народних депутатів.
Згідно з документом Кабінет міністрів є найвищим органом в системі органів виконавчої влади. Кабінет міністрів відповідальний перед президентом і Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді в рамках, передбачених Конституцією.
Закон вступає в силу з дня його публікації. Порівняльна таблиця до закону налічує 192 сторінки, депутати внесли до нього 588 поправок.
Зокрема, згідно закону, Кабмін здійснює управління об"єктами державної власності відповідно до закону, а також розробляє державний бюджет. Не пізніше, ніж 1 березня, передування плановому бюджетному періоду, схвалює декларацію цілей і завдань бюджету на наступний бюджетний період (бюджетна декларація), яка використовується для розробки проекту закону про держбюджет на відповідний рік.
Уряд розробляє і щорічно не пізніше 15 вересня направляє у Верховну Раду проект закону про держбюджет наступного року. Крім того, Кабмін не пізніше за 1 травень подає у Верховну Раду звіт про виконання держбюджету за минулий рік, який оприлюднюється і розглядається відповідно до Бюджетного кодексу.
Загальна чисельність членів уряду встановлюється Верховною Радою, виходячи з його посадового складу на підставі уявлення про призначення на посаді членів Кабінету міністрів. Посади міністрів відповідно до закону відносяться до політичних посад, на які не розповсюджується законодавство про державну службу і трудове законодавство. Особливості проходження служби на цих посадах визначаються цим законом.
Законом встановлюється, що членами Кабміну можуть бути громадяни України, які мають право голосу, вищу освіту і які володіють державною мовою. В той же час ними не можуть бути призначені особи, які мають судимість, не погашену і не зняту у встановленому законом порядку. Члени Кабінету міністрів не мають права поєднувати свою службову діяльність з іншою роботою (окрім викладацької, наукової і творчої роботи у вільний час), входити до складу керівного органу або наглядової ради підприємства або організації, метою якої є отримання прибутку.
Прем"єр-міністр України призначається на посаду Верховною Радою України за представленням президента. Представлення президент вносить на підставі пропозиції коаліції депутатських фракцій не пізніше, ніж на 15 день після надходження такої пропозиції.
У разі відхилення Верховною Радою кандидатури на посаду прем"єра, президент вносить на розгляд парламенту представлення про призначення на вказану посаду в порядку, встановленому цим законом.
Члени Кабінету міністрів, окрім міністра оборони і міністра закордонних справ, призначаються на посади Верховною Радою за представленням прем"єра. Міністр оборони і міністр закордонних справ призначаються на посаду Верховною Радою за представленням президента України, яке вноситься не пізніше, як на 15-й день після отримання пропозицій коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді по кандидатурах на посаді.
У разі невнесення президентом кандидатур на посади голів Міноборони і МЗС у встановлений термін, представлення про призначення на ці посади вносить коаліція. Її рішення також ухвалюється на загальних зборах коаліції.
Кабмін вступає в свої повноваження після ухвалення присяги не менше, ніж двома третинами складу уряду.
Програма діяльності Кабміну подається на розгляд Верховної Ради урядом не пізніше, ніж в 30-денний термін після вступ до повноважень уряду. Прем"єр особисто представляє програму діяльності уряду. Програма вважається схваленою, якщо за неї проголосувала більшість від конституційного складу парламенту.
Законом також встановлюється, що у разі обрання члена Кабміну народним депутатом, він вступає в повноваження народного депутата в порядку, визначеному законом, без надання документа про його звільнення з посади і продовжує здійснювати повноваження члена Кабміну до початку роботи нового Кабінету міністрів.
Кабмін призначає на посаді і звільняє з посад за представленням прем"єра керівників центральних органів виконавчої влади, а також членів колегіальних центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабміну, за представленням прем"єра перших заступників і заступників міністрів, а також перших заступників і заступників керівників центральних органів виконавчої влади.
Глави місцевих державних адміністрацій під час здійснення своїх повноважень відповідальні перед Кабінетом міністрів.
Акти президента скріпляються підписами прем"єр-міністра і міністра, відповідального за цей акт і за його виконання.
Члени Кабінету міністрів несуть солідарну відповідальність за результати діяльності Кабміну як колегіального органу виконавчої влади. Крім того, вони особисто несуть політичну відповідальність за стан справ у доручених ним сферах держуправління.
Раніше Верховна Рада України вже 7 разів приймала закон про Кабінет міністрів, проте глава держави накладав на нього вето, повідомляє Интерфакс-Украина.
Коментарі