Директор Київського інституту проблем управління імені Горшеніна, політолог Кость Бондаренко вважає, що під час нинішньої виборчої кампанії кандидати в президенти, на відміну від 2004 року, відійшли від формування "образу ворога".
Як повідомили в Інституті Горшеніна, таку думку він висловив під час прес-конференції в Івано-Франківську.
Бондаренко зазначив, що в 2004 році на Сході України чітко знали, що "ворогом є Віктор Ющенко, який несе з собою примусову українізацію, військові бази НАТО на території України". На Заході України вважали, що "ворогом є Віктор Янукович, що веде за собою армію донецьких бандитів, який, прийшовши до влади, здасть Україну Росії".
Сьогодні ж рейтинги Януковича в західному регіоні країни наближаються до 10%, а Тимошенко, яка активно працює на Сході, має всі шанси отримати там до 25% голосів виборців.
Проте, шанси двох основних претендентів на перемогу, на думку Бондаренка, на сьогодні практично рівні.
"У Тимошенко відзначається, хоч і слабка, динаміка зростання рейтингу – вона змогла подолати межу 20%, чого їй довгий час не вдавалося. У Януковича показники ростуть на Заході України, але пропорційно він втрачає електорат на Сході України. Водночас у Києві його позиції істотно зміцнилися", - вважає політолог.
За його словами, обидва кандидати намагаються заручитися підтримкою регіональних еліт, чий вплив на політичні процеси в країні різко зріс за останній час.
"Сьогодні ми спостерігаємо унікальне явище: не регіональний бізнес шукає підтримки у кандидатів в президенти, а самі кандидати просять місцевий бізнес їх підтримати", - відзначив Бондаренко.
Коментарі
10