У світовому масштабі аварія російского лайнеру Sukhoi SuperJet 100 співставна із катастрофою польського президентського літака.
Так прокоментував трагедію редактор видання "Авіація Україні" Віктор Портніков.
"Дуже прикро, коли виробники розповідають про переваги літака у присутності преси і високих гостей на авіашоу, а через півгодини він зникає. Це трагедія у режимі онлайн, можна сказати, на очах у всіх", - сказав Портніков.
На його думку, найбільше аварія вплине на імідж авіапрому і дотичної до нього космічної галузі. Імідж і так був неідеальним. Неприємності, аварії трапляються мало не кожний рік.
"Проте, не думаю, що аварія кардинально вплине на обсяг продажів літаків. Те, що має продатися, буде продано. Контракти будуть відпрацьовані. Тим більше, що вони підписувалися кілька років тому. До того ж ми не можемо сказати, що винувата техніка. Немає даних. Можливо, це помилка пілота чи погодні умови", - припустив Портніков.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На місці катастрофи російського літака в Індонезії знайшли тіла загиблих
На питання, як ситуація вплине на продажі АН-148, який вважають головним конкурентом Суперджету, він відповів так: "Щодо технічної бази, АН-148 дійсно конкурує із Суперджетом. Але ми зовсім не конкуруємо в плані продажів. В Україні АН літає виключно під прапором МАУ. Поки що АН-148 "буксує" так сильно, що не наздожене жодного конкурента".
"Поки що Україна не мала аварій через технічні причини, як Росія. Але треба враховувати, що в Україні авіаперевезень значно менше, ніж у Росії. У нас не так багато літаків і авіакомпаній. Тому всі країни світу мають зробити висновки, що слід ставитися ще серйозніше до підготовки польотів. Великого проценту аварій можна було б уникнути, якщо б польоти планувалися більш ретельніше, більше приділялося уваги перевірки технічного стану повітряних суден", - зазначив експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Авіакатастрофа російського літака в Індонезії: на борту панували сміх і веселощі
З його точки зору, слід відмовлятися від практики гучних авіашоу і авіапрезентації.
"Демонстраційні польоти мають проводитися, не треба їх перетворювати на події гламурного масштабу. Зараз пішла чорна смуга для авіашоу на пострадянському просторі. Згадайте трагедію у Скнилові. Часто авіашоу закінчуються скандалами, трагедіями. Слід мати щодо цього певні перестороги", - упевнений редактор.
Коментарі
2