Причиною аварії теплохода "Булгарія" могли стати пробоїни в обшивці, отримані судном незадовго до трагедії. Чотири пробоїни були зафіксовані в акті позачергового огляду "Булгарії", проведеного Середньо-Волзькою філією Російського річкового регістра 5 серпня в доці ремонтної бази флоту імені Куйбишева.
За офіційною версією слідства, корабель затонув через поганий технічний стан - несправність двигуна, систем радіосповіщення, неповного укомплектування засобами порятунку, а також у зв'язку з перевантаженням. Про пробоїни у висновку Слідчого комітету, оприлюдненених в кінці минулого тижня, не йдеться ні слова. Тим часом акт фахівців був складений в той же день, коли СК робив заяви з приводу завершення розслідування, пише Московский комсомолец.
Ще 26 липня, коли "Булгарія" була піднята з дня Волги, фахівці заявили, що пошкоджень обшивки, які могли б привести до краху, не виявлено. Висновок експертів Середньо-Волзького філії річкового регістра свідчить про зворотнє, причому, на думку фахівців, жодне з чотирьох пошкоджень не могло бути отримано в результаті підйому судна.
Як вважають експерти, пробоїни "в районі паливного танка основного запасу палива" корабель міг отримати при русі заднім ходом.
"Ці ушкодження є експлуатаційними, вони призвели до затоплення танка в наслідок чого судно додатково нахилилось на правий борт", - йдеться у висновку.
За словами анонімного джерела, що передав виданню документ, маневр, який призвів до пробоїни, дизель-електрохід міг зробити в Болгарії в день трагедії. За деякими даними, неподалік від причалу там є підводні перешкоди, куди і міг упертися теплохід. У результаті крізь ці отвори загальною площею приблизно 50-55 кв. см вода почала надходити в паливну цистерну, а звідти витікати в машинне відділення і розподілятися під обшивкою.
Як зазначив експерт, у цьому випадку достатньо було маневру при русі наліво і впливу шквалистого вітру, щоб судно лягло на правий борт і почало тонути.
Джерело вважає, що капітан і команда могли не помітити ці ушкодження, хоча повинні були виявити неполадки, коли регулярно міряли рівень води в танках і рівень підсланевих вод. Можливо, що команда просто не встигла цього зробити через короткий проміжок часу ходу від Болгар до Сюкеєва.
середа, 10 серпня 2011
10:56
Названа нова причина аварії теплохода "Булгарія"
×
Коментарі