Капітан круїзного лайнера "Коста Конкордіа" Франческо Скеттіно назвав себе рятівником судна. У листі адвокатам, який був прочитаний ввечері 5 липня в передачі "Quinta Colonna" на Canale 5 і опублікованому на сайті газети La Repubblica, Франческо Скеттіно пояснив, що він вів себе максимально правильно після зіткнення зі скелею.
Відразу після зіткнення лайнера, пише Скеттіно, він віддав три накази. По-перше, закрити герметичні двері, що ведуть на корму. По-друге, повернути штурвал прямо - якщо б судно продовжувало курс наліво, воно б отримало значно більшу пробоїну. По-третє, відправити боцмана на ніс, щоб той в разі необхідності кинув якір.
Свій останній маневр - дрейф в бік берега, не кидаючи якір - Скеттіно визначив як "винятковий", оскільки це дозволило, на думку капітана, уникнути зіткнення носа зі скелею і негайному затопленню судна.
"Таким чином, я створив оптимальні умови для того, щоб врятувати всіх незалежно від розвитку подій", - пише він.
Скеттіно звернув увагу, що деякі говорять, що зіткнення судна зі скелею було викликане його галюцинацією.
"Зовсім ні. Це було моє чуття, майстерність, уміння розпізнавати море - це вони дозволили мені зробити несподіваний поворот", - заявив капітан.
"У цей момент мною виразно керувало божественне провидіння. Якби я продовжив рухатися по маршруту, носова частина судна зіткнулася б зі скелею. Це була б катастрофа", - написав Скеттіно.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Капітан "Коста Конкордії" напоровся на риф, бо хотів побачити приятеля
Капітана звинувачують, зокрема, в тому, що він занадто пізно дав сигнал тривоги на судні і почав евакуацію пасажирів. Скеттіно пояснив, що відразу евакуювати більше чотирьох тисяч осіб було дуже небезпечно для їх життя. Зрозуміти ж масштаби того, що сталося йому заважали непрацюючі через відключення електрики комп'ютери.
"Корабель - найкраща з усіх можливих рятувальна шлюпка. Капітан може скористатися часом, необхідним, щоб оцінити небезпеку, не створюючи паніки: він - єдиний відповідач, спочатку перед Богом, а потім перед людьми", - додав Скеттіно.
Ніхто, зазначив капітан, не звертає увагу на те, що початковий маршрут привів би до подальшого зіткнення зі скелями і смерті всіх або майже всіх, хто був на "Коста Конкордіа". Крім того, Скеттіно засмучений, що чорний ящик не зареєстрував загибель судна і підтвердити його слова можуть тільки очевидці.
"Коста Конкордіа" затонула біля берегів італійського острова Джильо в ніч на 14 січня 2012 року. Жертвами аварії корабля стали 32 людини, всього на лайнері було понад 4200 пасажирів і членів екіпажу. Скеттіно звинувачується в халатності. З 17 січня по 5 липня капітан перебував під домашнім арештом.
Коментарі