пʼятниця, 06 липня 2012 13:39

Капітан затонулого лайнера "Коста Конкордіа" вважає себе "рятівником судна"

Капітан затонулого лайнера "Коста Конкордіа" вважає себе "рятівником судна"
Скеттіно пояснив, що він вів себе максимально правильно після зіткнення зі скелею. Фото: segodnya.ua

Капітан круїзного лайнера "Коста Конкордіа" Франческо Скеттіно назвав себе рятівником судна. У листі адвокатам, який був прочитаний ввечері 5 липня в передачі "Quinta Colonna" на Canale 5 і опублікованому на сайті газети La Repubblica, Франческо Скеттіно пояснив, що він вів себе максимально правильно після зіткнення зі скелею.

Відразу після зіткнення лайнера, пише Скеттіно, він віддав три накази. По-перше, закрити герметичні двері, що ведуть на корму. По-друге, повернути штурвал прямо - якщо б судно продовжувало курс наліво, воно б отримало значно більшу пробоїну. По-третє, відправити боцмана на ніс, щоб той в разі необхідності кинув якір.

Свій останній маневр - дрейф в бік берега, не кидаючи якір - Скеттіно визначив як "винятковий", оскільки це дозволило, на думку капітана, уникнути зіткнення носа зі скелею і негайному затопленню судна.

"Таким чином, я створив оптимальні умови для того, щоб врятувати всіх незалежно від розвитку подій", - пише він.

Скеттіно звернув увагу, що деякі говорять, що зіткнення судна зі скелею було викликане його галюцинацією.

"Зовсім ні. Це було моє чуття, майстерність, уміння розпізнавати море - це вони дозволили мені зробити несподіваний поворот", - заявив капітан.

"У цей момент мною виразно керувало божественне провидіння. Якби я продовжив рухатися по маршруту, носова частина судна зіткнулася б зі скелею. Це була б катастрофа", - написав Скеттіно.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Капітан "Коста Конкордії" напоровся на риф, бо хотів побачити приятеля

Капітана звинувачують, зокрема, в тому, що він занадто пізно дав сигнал тривоги на судні і почав евакуацію пасажирів. Скеттіно пояснив, що відразу евакуювати більше чотирьох тисяч осіб було дуже небезпечно для їх життя. Зрозуміти ж масштаби того, що сталося йому заважали непрацюючі через відключення електрики комп'ютери.

"Корабель - найкраща з усіх можливих рятувальна шлюпка. Капітан може скористатися часом, необхідним, щоб оцінити небезпеку, не створюючи паніки: він - єдиний відповідач, спочатку перед Богом, а потім перед людьми", - додав Скеттіно.

Ніхто, зазначив капітан, не звертає увагу на те, що початковий маршрут привів би до подальшого зіткнення зі скелями і смерті всіх або майже всіх, хто був на "Коста Конкордіа". Крім того, Скеттіно засмучений, що чорний ящик не зареєстрував загибель судна і підтвердити його слова можуть тільки очевидці.

"Коста Конкордіа" затонула біля берегів італійського острова Джильо в ніч на 14 січня 2012 року. Жертвами аварії корабля стали 32 людини, всього на лайнері було понад 4200 пасажирів і членів екіпажу. Скеттіно звинувачується в халатності. З 17 січня по 5 липня капітан перебував під домашнім арештом.

Зараз ви читаєте новину «Капітан затонулого лайнера "Коста Конкордіа" вважає себе "рятівником судна"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути