Тихоокеанський флот (ТОФ) зажадав компенсацію за пошкодження атомної субмарини "Святий Георгій Побідоносець", які вона отримала, коли на один з її бортів навалився рибальський сейнер "Донець" біля берегів Камчатки.
"Відповідно до законодавства, про факт навалу МРС "Донець" на субмарину ТОФ був письмово повідомлений нотаріус порту Петропавловська-Камчатського. У документі виражений морський протест щодо дій капітана сейнера та генерального директора ТОВ "Рибне". А також пред'явлена майнова вимога про відшкодування збитків у зв'язку з інцидентом", - повідомив в понеділок представник прес-служби ТОФ.
Він також повідомив подробиці інциденту, що стався біля берегів Камчатки в ніч на 21 вересня.
За його словами, підводний крейсер "Святий Георгій Побідоносець" знаходився в той день в бухті Мохова в надводному положенні, нерухомо, з включеними навігаційними вогнями.
"На підводному човні були організовані всі види оборони, а також велося безперервне візуальне і радіотехнічне спостереження", - зазначив співрозмовник агентства.
В 02.09 вахтою АПЧ була виявлена ціль, що йшла на тлі берегових вогнів. Було визначено, що це рибальський сейнер, який йшов на зближення з човном.
"Спроби викликати судно на зв'язок не дали результату. Командуванням оперативно було прийнято рішення, і в бік сейнера була випущена червона ракета, що попереджає про небезпечне зближення. Однак "Донець" продовжував рухатися вперед", - розповіли в прес-службі.
Намагаючись запобігти зіткненню, моряки випустили в бік сейнера ще три червоні ракети, але й вони були проігноровані.
"Через хвилину сейнер навалився на лівий борт підводного ракетоносця. Протидиверсійна вахта на човні вже була готова до застосування зброї", - зазначив представник ТОФ.
З його слів, після удару сейнер дав задній хід, на його палубі з'явилися люди, включили палубне освітлення.
"Оглянувши свої борти, як ні в чому не бувало, члени екіпажу сейнера через кілька хвилин залишили палубу, і погасили всі навігаційні вогні, створивши тим самим передумову для нової події", - сказав співрозмовник агентства.
Він додав, що рибалки обійшли АПЧ з лівого борту і збільшили хід, намагаючись швидко вийти з бухти.
Однак військові моряки вже доповіли про інцидент в порт, і рибалкам був даний наказ застопорити хід і стати на якір.
"В 02.40 сейнер виконав команду", - уточнили у флотській прес-службі.
З настанням ранку на сейнер була висаджена доглядова група, щоб додатково оглянути його корпус на предмет ушкоджень, а також перевірити суднову документацію і опитати екіпаж судна.
"На корпусі були чіткі сліди гумової обшивки АПЧ. Поведінка членів екіпажу, зокрема капітана, було неадекватною, що дозволяє припустити, що він перебував у стані алкогольного сп'яніння. Вся суднова документація була опечатана. При цьому капітан судна К. Гайдамовіч відмовився підписувати двосторонній акт про інцидент", - зазначив представник прес-служби.
В даний час в те, що трапилося розбираються відразу кілька відомств, в тому числі військова прокуратура ТОФ.
У свою чергу заступник Далекосхідного транспортного прокурора Михайло Степчук повідомив агентству, що зараз в рамках прокурорської перевірки фахівці опитують капітана порту Петропавловська-Камчатського.
"Підводний човен проходив розмагнічування. Зазвичай ця процедура проводиться в районах, де обмежена плавання інших суден. Зараз необхідно з'ясувати, чи були повідомлені про це представники службових та контролюючих органів порту", - додав він.
За його словами, розмагнічування - це особливий процес для бойового судна, яке не має визначатися на локаторах противника.
"В процесі роботи механізми накопичують енергію і її необхідно знімати", - пояснив Степчук.
Коментарі