27-річний Олег Берсєнєв сім років працює акумуляторником у столичній фірмі "Буданов". Починав учнем, а за два роки став майстром своєї справи. Тепер за 2–3 об"єкти в місяць заробляє до $500. Він встановлює і ремонтує громіздкі накопичувальні системи на телефонних і електророзподільних станціях.
— Без проблем можу відремонтувати акумулятори будь-якої системи. Хоч автомобільний, хоч той, що на телефонних станціях, — розповідає хлопець.
Наступного року Олег заочно закінчує Київський політехнічний. Хоч у професії, каже, практика важливіша за теорію.
— Акумулятори — техніка примхлива. Іноді все робиш як завжди, за звичною схемою. А перевіриш установлену батарею — збій. Починаєш проходити все спочатку.
Акумуляторник має бути добрим електриком і вміти працювати з мікрозваркою. На цю роботу йдуть чоловіки, які служили на підводних човнах, і військові зв"язківці.
— Ми охоче візьмемо молодих людей із такими знаннями, — каже директор фірми Олексій Буданов, 44 роки. — В останні десять років акумуляторників не вистачає. У Херсоні є центр підвищення кваліфікації, але підготувати стільки, скільки треба, він не встигає. У нас за місяць буває по 20 замовлень. Більшості фахівців уже за 40. Хоча в останні роки почала приходити молодь.
Професіоналів-акумуляторників бракує не тільки в Києві. За сім років Берсєнєв об"їздив майже всі області країни. Іноді у відрядженні буває по 2–3 тижні. Бо, крім "Буданова", таку роботу виконують лише кілька київських фірм, зокрема "Укрспецзв"язок" і "Свемон". В Україні подібні компанії є лише в Харкові, Одесі й Херсоні.
— Тут, звичайно, робота непроста. Один акумулятор важить від 20 до 600 кг! Але на заробітки гріх скаржитися, — говорить 66-річний киянин Василь Кохан. У фірмі Буданова він працює від часу заснування — з 1998-го. — В останні роки почали встановлювати сучасні акумуляторні батареї. Але й їх треба ремонтувати і підтримувати. Без роботи не залишуся, — переконаний чоловік.
Коментарі