Ексклюзиви
пʼятниця, 15 липня 2011 06:00

Страхова компанія має відшкодувати затримку виплати

 

Застрахувати легковик "Деу Ланос" із невеликим пробігом за програмою КАСКО коштує 4,7–5,7 тис. грн. Рік-два тому страховка обходилася на 1–2 тис. грн дешевше

До кризи вартість полісу становила 4–5% оціночної вартості машини. Тепер її підвищили до 7%, пояснюють у страховій компанії "Іллічівська". Ціни на авто теж зросли. Тариф нараховують виходячи з них.

— Зараз іде відвертий демпінг. Деякі страховики занижують тарифи, лише щоб зібрати більше коштів, — каже Вікторія Кавуненко, 32 роки, заступник директора "Іллічівської".

Виплату відшкодування за страховками КАСКО затягують кожному третьому клієнту, підрахували у громадській організації "Захист прав споживачів фінансових послуг".

— Страховики тримають кошти на банківських депозитах. Кожен день затримки виплати збільшує їхній дохід, — розповідає юрист організації 30-річний Анатолій Соболевський. Раніше він працював у страховій компанії. — Дрібні компанії можуть не розрахуватися, якщо в аварії одночасно потраплять кілька клієнтів. Або ж якщо викрали авто ціною в кількасот тисяч доларів. Бо в активах компанії 100–150 тисяч. Страховій треба закриватися. Звісно, цього робити не хочуть. Починають затягувати час, шукати привід, щоб не виплачувати страховку.

Про фінансовий стан, капітали компанії можна дізнатися на інтернет-сайті Держкомфінпослуг — Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України. Або ж надіславши туди письмовий запит. Надійні лише страхові компанії зі статутним капіталом не менш як 10 млн грн, вважають у юридичній компанії "Корпорейтлоусервіс".

Фінустанови можуть перестрахуватися в іншій страховій компанії. Наприклад, "Лідер ре", "Свісс ре". Тоді їхня надійність зростає. Якщо не вистачатиме власних коштів, відшкодування клієнту виплатять за рахунок перестраховика. Ці дані та суми страхових виплат по кожній компанії теж є на сайті Держкомфінпослуг. Що більше виплачують клієнтам, то вища довіра до страховика. Найбільше платять "Аха", "Оранта" та "Провідна".

— Клієнтам можуть підсовувати дуже заплутані, складно і незрозуміло написані договори. Або ж пишуть: виплата відбудеться, якщо не настануть обставини, викладені в пункті такому-то. Дивимося той пункт — а там посилання на ще якийсь підпункт. Це пастки. Якщо не розумієте договору, не підписуйте. Солідні страховики пишуть договори просто і зрозуміло, — радить адвокат Олександр Кротенко, 25 років. — У договорі має бути записано строк розгляду заяви клієнта про виплату страховки, за скільки днів її має бути виплачено, у яких випадках відмовлять. Також має бути сума компенсації за затримку виплати.

Одному клієнту страхова компанія недавно відмовила у виплаті, бо той подав заяву через п'ять днів після аварії. У договорі вписали закороткий термін — два робочих дні. Це порушує закон про захист прав споживачів. Добиваємося виплати страховки, пені та моральної шкоди клієнту у суді.

Зараз ви читаєте новину «Страхова компанія має відшкодувати затримку виплати». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути