"Промінвестбанк", що входить до п'ятірки найбільших фінустанов країни, розширює сферу обслуговування. Клієнти отримають значні переваги в обслуговуванні, — розповідає Андрій Карякін, директор департаменту роздрібного бізнесу "Промінвестбанку".
Андрію Дмитровичу, "Промінвестбанк" заявив про своє входження в роздріб. Якою є концепція розвитку роздрібного бізнесу?
— Ми завжди були й залишатимемося одним із провідних гравців у банківському корпоративному бізнесі. Ринкові позиції банку стабільні, і він продовжує розвиватися, іти в ногу з часом. Серед пунктів нашої нової стратегії — створення універсальної фінансової установи, що однаково ефективно працюватиме у корпоративному секторі та вроздріб. Оскільки наш банк традиційно обслуговує велику кількість клієнтів, ми маємо намір продовжувати активну роботу в цьому напрямку.
Концепція роздрібного бізнесу "Промінвестбанку" будується на абсолютно інноваційному підході, за якого клієнт і його потреби визначають пропозиції. Практична реалізація концепції передбачає три етапи. Перший — створення інфраструктури й базису для запуску роздрібного бізнесу — IТ, організаційна структура, продуктова лінійка, сервісна модель, ефективні й низькозатратні процеси. Другий — поточний — інтенсивні крос-продажі наявній базі клієнтів, запуск пакета послуг "ПІБ: Все в одному", впровадження віддалених каналів — інтернет-банкінг, цілодобовий контактний центр. Третій (2013 рік) — подальший розвиток продуктової лінійки — автокредитування, кобрендові програми, страхування, розширення послуг і сервісів пакета "ПІБ: Все в одному" та активний вихід у сегмент нових клієнтів.
У будь-якому разі ми не зупинятимемося на досягнутому — будемо постійно розширювати, удосконалювати й актуалізувати наші продуктові пропозиції, орієнтуючись на потреби клієнтів.
Банківський роздріб — один із пріоритетних для нас напрямків, оскільки ресурси, інфраструктура і клієнтська база такого великого банку, як наш, дає змогу працювати в цій сфері дуже ефективно.
Може здатися, що ви йдете у зворотний бік від останніх тенденцій на ринку, адже багато банків сьогодні виходять із роздрібного сектору. Мовляв, кризові явища роблять його занадто ризикованим. Ви прорахували свої ризики від цього кроку?
— Частково погоджуся: деякі банки справді прийняли рішення і покинули роздрібний сегмент. Але наш банк бачить у роздрібі величезні перспективи. Я готовий пояснити свій погляд. Наша основна конкурентна перевага — велика клієнтська база, що налічує понад 1,5 мільйона осіб. А ще — розуміння специфіки роздрібу українського ринку і, звичайно ж, досвід роботи, накопичений у період кризи. Нам простіше, ніж, скажімо, європейським банкам, зрозуміти потреби, особливості поведінки й мислення клієнта. Відхід низки гравців лише відкриває нам додаткові можливості.
Перехід на роздріб потребує нових управлінських рішень. Скажімо, як ви плануєте розв'язувати проблему комунікації з клієнтом? Докризовий тренд — відкриття великої кількості філій і відділень.
— Такої проблеми в нас немає. По-перше, "Промінвестбанк" має достатньо відділень, щоб ефективно просувати свої продукти й послуги роздрібним клієнтам. Іти шляхом агресивного розвитку мережі ми звичайно ж не будемо. Актуальна тенденція на банківському ринку — це оптимізація інфраструктури завдяки реорганізації філіальної й банкоматної мереж. Ми також дотримуємося цієї тенденції, хоча, ймовірно, із деяким запізненням порівняно з іншими банками, що цей процес завершили набагато раніше. Нинішній клієнт не хоче ходити до банку через дрібниці, віддаючи перевагу ефективнішим комплексним рішенням, таким, наприклад, як пакети послуг, інтернет- і СМС-банкінг. Наші зусилля сьогодні спрямовані, зокрема, і на створення таких сучасних послуг і сервісів.
Щоб повністю відповідати потребам і очікуванням клієнтів, ми запропонували їм новий стандарт обслуговування — продаж банківських продуктів у форматі пакету послуг. Головна перевага нашого пакета "ПІБ: Все в одному" над іншими пропозиціями, що сьогодні існують на ринку, у тому, що він є єдиним рахунком для всіх операцій. Скажімо, поєднує функції ощадного й поточного рахунків. Тому клієнт може не тільки вільно оплачувати рахунки, не відвідуючи банківського відділення, а ще й здійснювати покупки, отримуючи при цьому додатковий дохід на залишок коштів. По суті, це одна універсальна точка доступу клієнтів до всіх своїх рахунків і продуктів у банку. До того ж наш пакет передбачає знижки на щомісячне обслуговування від 50 до 100 відсотків, розмір яких залежить від суми залишків на всіх рахунках клієнта в банку і користування іншими депозитними або кредитними продуктами.
Пріоритетними продуктами для банку є кредитні картки, споживче кредитування і овердрафти. Але нашу продуктову лінійку вже 2013 року буде розширено.
Новий напрямок передбачає певний рівень інвестицій. Це будуть ваші чи позикові кошти і яка приблизно сума необхідна для активного входження в роздріб такого банку, як ваш?
— Ми обходимося винятково внутрішніми ресурсами. Хоча витрати, звісно, чималі. Усі доходи, які ми отримуємо в роздрібі, зокрема й за рахунок оптимізації своєї інфраструктури, одразу ж реінвестуємо в розвиток цього напрямку: створюємо нові продукти, поліпшуємо сервіси, операційні процеси.
Наша мета — створити й запропонувати нашим клієнтам справді унікальний банківський сервіс на основі клієнтоорієнтованого підходу, а також посісти в цій сфері провідні позиції.
Коментарі