Львівська мерія планує впровадити електронний квиток у громадському транспорті. Про переваги проекту розповідає Андрій Білоус, 30 років, із міського управління транспорту.
— Передусім це вигідно пасажиру. Він зможе придбати електронний квиток і сісти з ним у трамвай, тролейбус, автобус. Треба буде лише провести його через пристрій — валідатор.
Протягом деякого часу пасажир зможе пересідати з одного транспорту в інший, не доплачуючи. Ще раз завалідується, але гроші з нього не знімуть. Його проплату 2 гривні, яку він здійснив при першій посадці, розділять між двома маршрутками. Протягом якого часу діятиме квиток — іще не вирішили. Може, півгодини-годину.
Зросте швидкість посадки і руху. Шофер кермуватиме, а не збиратиме гроші.
Яка вигода перевізнику?
— Водії не зможуть забирати собі частину грошей. Перевізнику не треба буде утримувати на підприємстві штат касирів чи бухгалтерів. Не потребуватиме послуг інкасаторів, щоб завезти готівку в банк.
Перевізники отримають нових пасажирів. Колись людина для економії долала дві зупинки пішки. Тепер зможе пересісти у транспорт.
Є плюси для міста. Адже водії одержуватимуть білу зарплату, і будуть більші відрахування до міського бюджету. Ці гроші можна буде вкласти в облаштування нових зупинок.
Які будуть квитки і де їх можна буде придбати?
— У кіосках, магазинах, супермаркетах. Вони будуть на різні терміни — тиждень, місяць. Можна буде купити картку і потім поповнювати її у терміналах без комісії. Її зніматимуть із перевізника.
Також продаватимуться одноразові паперові з магнітною стрічкою — для тих, хто приїхав до Львова на день.
Скільки коштуватиме обладнання одного автобуса?
— Від 2 до 4,5 тисячі євро. У комплект входять навігатор, валідатор. Але для цього перевізнику можна буде взяти довгострокові кредити. Впровадження нової системи обійдеться у 40 мільйонів гривень. З міського бюджету дадуть 3 мільйони 900 тисяч. Решту візьме у кредит нове підприємство "Леокарт", яке створимо. На 51 відсоток воно буде комунальне. Решта належатиме латвійському підприємству "Ригас Карте", яке перемогло в конкурсі. Воно ж установлюватиме термінали для поповнення, друкуватиме квитки, розповсюджуватиме їх. По всій Європі сьогодні діють електронні квитки.
"Які ми тут у Львові просунуті"
Міські депутати відмовляються голосувати за нововведення.
Андрій Стецьків, 47 років, депутат міської ради від "Нашої України":
— Валідатори дуже дорогі. Ставити їх у набиті ущерть автобуси нерозумно — знищать. Спочатку треба покращити умови перевезень. Закупити великі автобуси. І на це можна взяти кредит. А не позичати сьогодні мільйони лише для того, щоби до Євро зробити показуху, які ми тут у Львові просунуті.
Фірма і перевізники, які вкладуть такі великі гроші, захочуть їх "відбити". Може зрости вартість проїзду.
Коментарі