понеділок, 20 лютого 2012 06:00

Водії не зможуть класти виручку в кишеню

Львівська мерія планує впровадити електронний квиток у громадському транспорті. Про переваги проекту розповідає Андрій Білоус, 30 років, із міського управління транспорту.

— Передусім це вигідно пасажиру. Він зможе придбати електронний квиток і сісти з ним у трамвай, тролейбус, автобус. Треба буде лише провести його через пристрій — валідатор.

Протягом деякого часу пасажир зможе пересідати з одного транспорту в інший, не доплачуючи. Ще раз завалідується, але гроші з нього не знімуть. Його проплату 2 гривні, яку він здійснив при першій посадці, розділять між двома маршрутками. Протягом якого часу діятиме квиток — іще не вирішили. Може, півгодини-годину.

Зросте швидкість посадки і руху. Шофер кермуватиме, а не збиратиме гроші.

Яка вигода перевізнику?

— Водії не зможуть забирати собі частину грошей. Перевізнику не треба буде утримувати на підприємстві штат касирів чи бухгалтерів. Не потребуватиме послуг інкасаторів, щоб завезти готівку в банк.

Перевізники отримають нових пасажирів. Колись людина для економії долала дві зупинки пішки. Тепер зможе пересісти у транспорт.

Є плюси для міста. Адже водії одержуватимуть білу зарплату, і будуть більші відрахування до міського бюджету. Ці гроші можна буде вкласти в облаштування нових зупинок.

Які будуть квитки і де їх можна буде придбати?

— У кіосках, магазинах, супермаркетах. Вони будуть на різні терміни — тиждень, місяць. Можна буде купити картку і потім поповнювати її у терміналах без комісії. Її зніматимуть із перевізника.

Також продаватимуться одноразові паперові з магнітною стрічкою — для тих, хто приїхав до Львова на день.

Скільки коштуватиме обладнання одного автобуса?

— Від 2 до 4,5 тисячі євро. У комплект входять навігатор, валідатор. Але для цього перевізнику можна буде взяти довгострокові кредити. Впровадження нової системи обійдеться у 40 мільйонів гривень. З міського бюджету дадуть 3 мільйони 900 тисяч. Решту візьме у кредит нове підприємство "Леокарт", яке створимо. На 51 відсоток воно буде комунальне. Решта належатиме латвійському підприємству "Ригас Карте", яке перемогло в конкурсі. Воно ж установлюватиме термінали для поповнення, друкуватиме квитки, розповсюджуватиме їх. По всій Європі сьогодні діють електронні квитки.

"Які ми тут у Львові просунуті"

Міські депутати відмовляються голосувати за нововведення.

Андрій Стецьків, 47 років, депутат міської ради від "Нашої України":

— Валідатори дуже дорогі. Ставити їх у набиті ущерть автобуси нерозумно — знищать. Спочатку треба покращити умови перевезень. Закупити великі автобуси. І на це можна взяти кредит. А не позичати сьогодні мільйони лише для того, щоби до Євро зробити показуху, які ми тут у Львові просунуті.

Фірма і перевізники, які вкладуть такі великі гроші, захочуть їх "відбити". Може зрости вартість проїзду.

 

Зараз ви читаєте новину «Водії не зможуть класти виручку в кишеню». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути