четвер, 07 травня 2009 20:08

Вітчизняні авто можна обміняти на цукор

Автор: фото: Ігор ХОМИЧ
  Покупці приглядаються до автомобілів на авторинку ”Кривчиці” на околиці Львова в суботу, 2 травня, За день тут продають п’ять-шість автівок
Покупці приглядаються до автомобілів на авторинку ”Кривчиці” на околиці Львова в суботу, 2 травня, За день тут продають п’ять-шість автівок

Найбільший у західних областях України луцький авторинок спорожнів на третину. Через кризу катастрофічно бракує покупців, а відтак — і продавців. Замість звичних базарних днів у четвер, суботу та неділю пристойний торг триває хіба що в четвер. У суботу базар узагалі зачинений.

— Раніше о шостій ранку не було куди машину поставити. А зараз уже дев"ята година — ніхто не їде, — каже охоронник авторинку Володимир, 46 років.

Якщо на початку року тут паркувалися на продаж 600–800 авто, то нині не більше як 300. Поменшало продавців із Луцька та Ковеля. Вони шукають клієнтів у східних областях.

Традиційно дві третини автівок — іномарки, яким 10–25 років. Найліпше продаються німецькі авто. Ціна потриманих  "фольксваґенів" — від $4,5 тис. до $11 тис. "Опелі" пропонують за $4–8 тис. За "мерседеси" просять від $12 тис. Вартість іномарок японського виробництва дещо вища — $13–17 тис. Бо ці автомобілі відносно нові, по шість–дев"ять років.

— Реально заробити можна лише на старих іномарках, пригнаних з-за кордону ще до кризи. Більш-менш нова за "бугром" коштує 3–4 тисячі євро. Разом із розтаможкою і реєстрацією потягне на 9–11 тисяч доларів. Хто її купить? — каже продавець із Луцька Микола Палій, 33 роки.

На іномарці продавці погоджуються скинути в ціні не більше  $200–300.

— Куди далі? Я вже сьомий раз приганяю на базар свій мікроавтобус "Мерс-208" 1994 року випуску. У лютому просив 7 тисяч доларів — сьогодні скидаю до 5,7 тисячі, — зітхає продавець із райцентру Рожище 42-річний Сергій.

Власники вітчизняних ВАЗів, "волг" і "ланосів" поступливіші. Покупець може домовитися про 30-відсоткову знижку.

Продавець "таврії" зранку на лобовому склі виставляє табличку з ціною $1,5 тис. По обіді змінює її на $300.

53-річний рівнянин Василь за 20-річну "вісімку" просить тонну цукру.

— А чого дивуєтеся? — каже Петро Самійленко. Чоловік теж приїхав із Рівненщини. Машини тепер часто міняють на ліквідні товари — вагонку, європіддони, блок-хауси, інші будівельні матеріали. А що робити, коли машину продаєш, щоб хату добудувати?

Авторинок на вул. Млинівській у Рівному працює лише по суботах. Із 6.00 і до опівдня на огородженому майданчику набирається три сотні машин.

— Сюди приїжджаю тільки на людей подивитися й себе показати, — бідкається 40-річний Олександр із райцентру Дубно. — Через Інтернет — і то легше продати.

Олександр єдиний привіз на продаж джип. За "Мітцубісі Аутлендер" 2004 року випуску просить $16 тис.

— Це пристойне авто для міста. Тисячу ще спущу, а більше не можу, — торгується дубончанин. — Нова машина в салоні коштує 26 тисяч.

Більшість продавців на ринку торгують машинами вже багато років. Кажуть, такого застою у своєму бізнесі ще не бачили.

Найлегше зараз ідуть японські марки

— Я за останні півроку продав лише чотири машини, — знизує плечима 48-річний Сергій Коваль. — А раніше міг і п"ять-шість у місяць спихнути. Найлегше зараз ідуть японські марки: "хонда", "тойота", "мітцубісі". Ще американські та польські. А от на старі "мерседеси" і БМВ майже зовсім попиту немає.

Рівнянка Олена Марчук із чоловіком Антоном шукають недороге авто.

— Я давно хотіла "шкоду", — каже жінка. — У салоні новенька коштує 17 тисяч. А на ту, що поїздила три-чотири роки, ціна падає вже до 10 тисяч.

— Вибору мало, а пробігу в машинах багато, — додає Антон Марчук. — Колись у нас на Млинівській був найбільший автомобільний ринок у країні. Тепер по суботах на цьому майданчику торгують тачками, а по неділях — свинями.

"Кривчицький" авторинок у Львові працює у суботу та неділю. У суботу на продаж привезли 300–400 машин.

Львів"янин Володимир Мельничук торгує автівками з 1990 року. Каже, до кризи продавав автомобіль з "одного базару", тепер треба вистояти два-три місяці. "ВАЗ 21099" 2006 року випуску продає за $5 тис.

— Покупці прискіпливіші стали, — каже Мельничук. — Подовгу вибирають, торгуються на чому тільки можна. Із "беушної" машини виторговують 500–700 доларів.

Поміж рядами автівок походжає 28-річний Андрій Сміляник зі Львова:

— Та я приглядаюся. Хочу "ланоса" брати. Кажуть, навіть на нові машини ціни впали до 3 тисяч доларів. А ще би 300 доларів скинули, то було б супер! Уже би брав!

— А ше більше не хочете? То вже й так за безцінь віддаємо, — обурено запитує продавець Георгій. Він продає "вісімку" 2003 року випуску за 4,5 тисячі євро. — Але врешті-решт, шо робити? Треба продавати, тому і я спущу на 250 євро, як візьмете.

— На ринку зараз застій. Ціни з осені впали вдвічі. Але й то ше відсотків 20 треба скидати, от і матимемо реальну ціну, — каже директор ринку Василь Музика, 41 рік. — Але за той мізер не всі хочуть віддавати, тому й стоять, чекають.

За день на авторинку продають п"ять–шість автомобілів, восени торік — 20–30 машин.

Зараз ви читаєте новину «Вітчизняні авто можна обміняти на цукор». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути