— Рік не завершився, а в ДТП загинули 145 осіб. 1469 людей травмувалися. Кожні шість годин в області трапляється аварія з потерпілими, що дві доби гине людина. Там, де хороша дорога, водії завжди збільшують швидкість. А це одна з основних причин аварій, — каже підполковник міліції Дмитро Фальшовник, 40 років, із Львівського обласного управління Державтоінспекції.
Після капремонту львівських вулиць та міжнародних трас на них частіше трапляються дорожньо-транспортні пригоди. Майже щодня працівники ДАІ фіксують зіткнення на вул. Володимира Великого, Липинського, Стрийській, просп. Чорновола.
Хто найчастіше швидко їздить? Власники дорогих авто?
— Я б не сказав, порушують правила і водії іномарок, і вітчизняних машин. Частішають аварії за участі молоді. Там є по кілька жертв, бо їздять компаніями. 16–18-річні самі не заробили на автомобіль і не шанують його. Тому йдуть напролом. На вулицях ям не стало — можна розігнатися.
На нових швидкісних шляхах можна ставити додаткові засоби безпеки?
— Категорично заборонено класти "лежачих поліцейських" на дорогах міжнародного й обласного значення. Вони можуть бути лише у населених пунктах, де немає магістральних шляхів. "Зебр" також не можна намалювати більше, бо є стандарти. На Володимира Великого — Стрийській, які недавно відремонтували, є свіжі розмітки. Але там постійно трапляються аварії. 17 серпня на великій швидкості зіткнулися "мерседес" і "форд", двоє загинули, п'ятеро травмовані.
Нам потрібні зміни в Адміністративному кодексі. Там зазначено, що водій може перевищити швидкість на 20 кілометрів від тої, яка вказана на дорожньому знаку. Отже, якщо є допустима межа в 60 кілометрів, водій їде 80 і не може бути покараний.
Нововведеннями 2010 року нам заборонили ставити таблички з обмеженням швидкостей. Був знак біля школи "не більше 40 кілометрів на годину" — мусили знести. Такі обмеження маємо право встановлювати лише на час проведення ремонтних робіт на дорозі.
Камери спостереження можуть допомогти?
— За кордоном вони стоять усюди. Водій не знає, де зафіксують його порушення. Тому наші громадяни лише перетинають кордон із Польщею, одразу пристібають паски безпеки, вмикають фари, дотримуються усіх правил. Є знак 60 — вони їдуть 59. Коли в нас пробували таке робити 2000 року, одразу здійняли ґвалт. Усі говорили, що це незаконно, і камера може помилитися.
Коли трапляється найбільше автопригод?
— У п'ятницю–суботу. Люди дозволяють собі випити після закінчення робочого тижня.
Найнебезпечніша пора дня — близько шостої вечора, коли всі повертаються додому. А близько сьомої найбільше загиблих.
Як уберегтися пішоходам від небезпечних водіїв?
— Що не день усе раніше темніє. Водії не завжди можуть помітити вас. Тому будьте особливо обережні, коли переходите дорогу в населених пунктах, де немає світлофорів. Тримайтеся далі проїжджої частини. Лише цього року при ремонті міжнародних трас у селах почали робити нормальні тротуари. Якщо переходите на світлофорі на зелене світло, все одно переконайтеся, що якийсь водій не їде просто на вас.
Батькам радимо придбати дітям одяг зі світлоповертаючими елементами. А ще простіше — купити у звичайних магазинах тканин світлоповертаючі стрічки й нашити їх на куртку, рюкзак, шапку.
Коментарі