На вул. Остроградських у Львові жителі протестують проти зведення в їхньому кварталі 15-поверхівки. Кажуть, будинок буде просто під вікнами. Погрожують перекрити рух центральних вулиць. Про правила забудови міста розповідає колишній заступник головного архітектора Львова 53-річний Олесь Ярема.
— Забудова має відповідати генеральному плану міста. Якщо жителі мають сумнів, чи легальне будівництво, можуть подивитися цей план в інтернеті. Краще це робити з фахівцем. Можна звернутися в управління архітектури міста з письмовим запитом. Або в інститут "Містопроект" на вулиці Чупринки, 71.
Усі норми будівництва прописані в Законі "Про планування і забудову територій". Мають враховувати розміри дороги, тротуарів, стоянок, дитячих майданчиків, чи нова будова не затулятиме світло, чи інженерні мережі зможуть обслужити нову будівлю. Повинні зберігатися зелені насадження.
Коли варто виходити на пікет?
— Щоб пікетувати, треба мати докази. Для початку має бути створена ініціативна група жителів кварталу або будинку. Вони мають дати запит у мерію на ім'я міського голови, чи правомірне це будівництво. Відповідь отримають за три тижні. Якщо там кажуть, усе законно, а ви сумніваєтеся — звертайтеся з таким же запитом у Держінвестекспертизу, Міністерство регіонального розвитку. Остання інстанція — суд. Краще залучати до справи юристів або експертів із "Містопроекту".
На жаль, півроку тому скасували громадські слухання у процедурі отримання дозволів на будівництво. Тому незадоволених стає більше.
Чи знаєте випадки, щоб жителі зупинили забудовника?
— Колись не дали забудувати північну частину Святоюрської гори. Тепер люди протестують проти багатоповерхівки в районі Високого Замку. Думаю, доб'ються свого. Це явне порушення, бо в історичній частині висотні будівлі недопустимі.
Чому всі намагаються забудувати центр, а не освоюють околиці?
— Бо тут є готові інженерні мережі. На околиці їх треба зводити, а це дорівнює вартості будинку. Будівлі без інфраструктури часто споруджують у приміських селах. Отримують дозвіл на експлуатацію, бо дають комусь "на руку". Заманюють клієнтів низькими цінами. А потім у людей можуть виникнути перебої з водопостачанням. Буде неприємний запах через погану каналізацію, проблеми з електрикою через малі трансформаторні підстанції.
У місті ще лишилися площі для забудов?
— У радянський час до Львова їхали знімати фільми через гарну архітектуру. Група американського режисера Спілберга знімала тут стрічку про єврейську сім'ю. Бо в Кракові на той час, де схожа архітектура, уже було забагато будинків і реклами. Зараз і ми втрачаємо красу старовинного міста.
Наші хороші архітектори виїжджають на роботу за кордон, і немає кому робити добре планування. Думаю, не варто було реконструювати аеропорт Львів, де немає місця для стоянок. Краще б збудували великий на військовому аеродромі в селі Черляни Городоцького району. Натомість Львову віддати велику територію старого аеропорту для будівництва житла.
Ідеально було б забудовувати райони Рясне-2, територію між проспектом Червоної Калини і Стрийською.
Коментарі