Три підземні паркінги для автомобілів зведуть у центральній частині Львова — на пл. Петрушевича, вул. Вітовського та Коперника. Міська рада вже затвердила інвесторів. До 1 січня 2012 року будівництво мають завершити.
Трирівневий паркінг на пл. Петрушевича вміщатиме 450 машин. Він розвантажить площу та прилеглі вулиці Зелену і Шота Руставелі. Зараз водії паркуються вздовж дороги та на тротуарах. У час пік тут утворюються затори.
— Я сюди тричі на тиждень привожу доньку на заняття у спорткомплексі, — каже львів"янин 34-річний Денис Бачук. — Інколи паркуюся на сусідніх вулицях, бо немає місця, щоб притулити машину. Практично кожен бізнес чи торговий центр в Європі має свою надземну чи підземну парковку. А наші — це відгороджені сіткою ділянки землі, куди запихають максимальну кількість автомобілів, та собака біля буди.
Львівські історики хвилюються за наукову бібліотеку ім. Василя Стефаника поруч із майбутнім будівництвом на перетині вулиць Коперніка та Стефаника. Будівля з ХVІІІ ст. славиться тим, що тут працювали Мирослав Шашкевич, Яків Головацький та Іван Вагилевич.
— У Львові складна гідрогеологічна ситуація, — розповідає Андрій Салюк, 42 роки, голова Українського товариства охорони пам"яток історії культури. — Минулого року через земельні роботи на вулиці Івана Франка почав руйнуватися будинок.
Чиновники запевняють, що підземні споруди навпаки підсилять фундаменти будівель.
Семирівневий паркінг є під Віденською оперою
— Є світова практика будівництва паркінгів в охоронних зонах ЮНЕСКО в Європі, — говорить Андрій Павлів, 47 років, директор департаменту містобудування. — Наприклад, у Римі на автобусі можна заїхати під Ватикан, під гору, на якій стоїть собор святого Петра. Семирівневий паркінг є під Віденською оперою.
Щодня на вулиці Львова виїжджають понад 100 тис. машин. Щороку їх більшає на 10 тис.
— Зараз у місті налічують 50 тисяч машиномісць у гаражах і стоянках різних типів, — продовжує Андрій Петрович. — У перспективі кожна друга сім"я матиме автомобіль.
Підземну парковку почали будувати на вул. Грушевського в Івано-Франківську. Ще три паркінги планують на вул. Незалежності, Мельника та Новгородській. Будівництво мають завершити за три роки. Концепцію підземного центру розробили під Привокзальним майданом у Тернополі. В Ужгороді планують дворівневу підземну парковку під пл. Поштовою. У Чернівцях забудовники вже отримали дозволи на зведення чотирьох багаторівневих паркінгів на вулицях Гайдара, Шептицького, Руській, Кобилиці та Гагаріна. У Рівному планують збудувати багатоповерхову парковку на вул. Степовій. У Луцьку в планах є п"ять підземних паркінгів. Інвесторів і проектів поки що немає.
Коментарі