середа, 28 лютого 2007 18:23

На одному контрабандному авто перегонщик має 500 євро

 

Минулого року на західному кордоні України вилучили 213 іномарок. Переважно дорогі німецькі — "ауді", "фольксваґен", "мерседес", "БМВ". Після них у рейтингу популярності — японські "лексуси", "тойоти" та "хонди". Більшість машин — крадені. Суми несплачених митних зборів складають мільйони гривень.

22 січня столяр із Польщі Пйотр Стирильський, 31 рік, прибув автомобілем "Пежо-307" до міжнародного пункту пропуску "Ужгород". Поляк уп"яте їхав до України в приватних справах. Як виявилося, додому щоразу повертався пішки.

— Пйотр Стирильський щомісяця перетинав кордон у різних пунктах пропуску. Через митний пост "Шегині" у Львівській області він завіз до України "сітроєн" і "тойоту", а через "Ужгород" на Закарпатті — дві "хонди", — розповідає 31-річний капітан Володимир Шеремет із Західного регіонального управління Прикордонної служби. — Усі машини 2004–2005 років випуску, коштують понад 100 тисяч гривень. До Польщі іноземець повертався без авто. Казав, що віддав його в ремонт або ж що став жертвою пограбування.

Із Польщі часто приїздять автомобілями 1990-х років випуску з підробленими документами. Потім продають ці автівки в Україні й повертаються попутним транспортом.

За рік Степан заробив на трикімнатну квартиру

Також контрабандне авто через кордон переправляють за схемою "близнюки". У кузові викраденої машини на новій смужці металу вибивають зареєстрований у поліції номер. Автомобіль незаконно легалізують, а за деякий час продають його, переоформлюють на іншого власника — щоб приховати факт першої реєстрації у МРЕВ. Підробку номера кузова можна виявити лише під час повної ідентифікації машини. У січні за такою схемою 36-річний Тарас Питлюк намагався провезти через "Краковець" червоний "Фольксваґен Гольф". Українець подав фальшиві документи на легковик 1985 року, який насправді належав німцеві Юрію Клаусу з Дрездена.

35-річний Степан із села Калинів Самбірського району на Львівщині три роки переганяв машини з Німеччини. Клієнти замовляли доставити авто немічному українцеві — за документами нібито якийсь милосердний бюргер допомагає йому машиною. Авто за пільговими умовами тодішнього українського законодавства розмитнювали та реєстрували на стару людину. А потім із нотаріусом оформлювали заповіт новому власникові. В результаті бабця відписувала у спадщину машину вартістю $30 тис.

За рік Степан заробив на трикімнатну квартиру в райцентрі.

— Винагорода — не більш ніж 500 євро з машини, — розповідає чоловік. — За кордоном головне — не їхати вночі і не спати в авто. Коли не поспішаєш, нічого не порушуєш, ніхто й не зупинить. Крадені машини не переганяв — ризик надто великий.

Контрабандні мікроавтобуси в Україну завозять у "каравані". У колону схожих автобусів ставлять бусик із українськими реєстраційними номерами, завантажують його товаром чи пасажирами — щоб відвернути увагу.

Іще одна хитрість контрабандистів — транзит автотехніки. У січні через митний пост "Ужгород" на українсько-словацькому кордоні проїхали три автобетономішалки "МАН" та "Івеко Треккер" 2006 року випуску. За документами, машини на загальну суму понад 3,2 млн грн транзитом прямували до Молдови. Однак автопотяг до Кучурганської митниці поблизу Одеси не доїхав. Виявилося, молдовська фірма не акредитована як суб"єкт зовнішньоекономічної діяльності й не укладала жодних договорів із чеською фірмою про купівлю автобетономішалок.

Контрабанді потурають "куплені" правоохоронці

Через "своїх" людей у міліції контрабандисти виготовляють фальшиві реєстраційні номери та техпаспорт під конкретну машину, яка стоїть за кордоном. Документи вивозять за кордон і перегонщик безперешкодно повертаються автомобілем з новими документами. За цією схемою діяв "Волинський клондайк" на Ягодинській митниці.
— Іноді контрабандисти користуються "зеленим" коридором — завозять автомобіль через смугу спрощеного контролю, — розповідає 31-річний Володимир Шеремет із Західного регіонального управління Прикордонної служби. — На машину заздалегідь готують документи та номерні знаки. Польський пункт пропуску долають на дійсних реєстраційних номерах, виданих у Німеччині чи Голландії. Перед українським пунктом перетину на авто чіпляють фальшиві номери й знову рушають у "зелений" коридор. Як правило, на смузі спрощеного контролю митники не звертають особливої уваги на огляд автомобіля.
Ще один поширений спосіб контрабанди — купівля автомобіля зі страховою виплатою. Українці домовляються з іноземцями про придбання машини за півціни. Власник страхує своє авто й легально перетинає український кордон. На території нашої держави залишає автівку замовникові й повертається додому автобусом. Машину незаконно реєструють у ДАІ. Після легалізації автомобіля іноземець заявляє про крадіжку й отримує повну компенсацію від страхової компанії.

Зараз ви читаєте новину «На одному контрабандному авто перегонщик має 500 євро». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути