Із понеділка у львівських лікарнях та поліклініках почали працювати гарячі лінії, куди люди можуть скаржитися на хабарництво. Це телефони приймалень головних лікарів. Номери виклали на сайті міської ради та повісили у коридорах медустанов.
За зазначеними телефонами у лікарнях №2 і №5 на дзвінок відповідають секретарі. Говорять, головні лікарі на нарадах.
— Чи передасть секретарка інформацію головному, невідомо, — пояснює львівський правозахисник 43-річний Олег Мицик. — Було би розумно, щоб розмови записували автоматично в телефонному режимі. А телефонний апарат не вимикали цілодобово. Тоді керівник міг би прослухати всі скарги.
Юрист радить розрізняти хабар і винагороду.
— Часто пацієнти самі віддячують лікарям за гарне лікування, це їхнє рішення. То винагорода. Незаконним є, коли лікар говорить заплатити йому. Або натякає, мовляв, чи знаєте, яка зарплата зараз у медиків. Часто хабарником є головний лікар або завідувач відділення. Вони вирішують, у яку палату покласти пацієнта, якого лікаря йому призначити, робити цього чи іншого тижня операцію. Отже, фактично цю гарячу лінію запровадили головні лікарі для самих себе. Або для збирання компромату на підлеглих.
Коментарі