1,2 млн грн виділили з міського бюджету Львова на прокладання велодоріжки з мікрорайону "Майорівка" через парк "Погулянка" і вул. Костя Левицького до центру міста. За наступні 6 років у місті хочуть створити радіальну мережу велосипедних шляхів.
— Три роки поспіль в рамках всесвітнього тижня мобільності організовуємо змагання, — говорить радник міського голови з питань розвитку велосипедної інфраструктури Олег Шмід, 51 рік. — О 9 годині ранку в п'яти спальних районах на кінцевій зупинці громадського транспорту зустрічаються три особи. Один сідає за кермо автомобіля, другий в громадський транспорт, третій вирушає велосипедом. Стартують одночасно, кінцева зупинка — ратуша. Жодного разу не було, щоб хтось приїхав швидше за велосипедиста.
Скільки велодоріжок у нас є?
— Місту треба 268 кілометрів велодоріжок, а є тільки 15. Нас часто критикують, мовляв, що з тих шматків доріжок, по них і так ніхто не їздить? Пояснюю, що це не реально виконати за один рік. На всю мережу потрібно щонайменше 150 мільйонів гривень. Таких грошей місто не має. Тому робимо все шматками.
Городяни готові пересісти на велосипеди?
— У 2010 році німецька компанія провела на цю тему соцопитування. Виявилося, що чверть львів'ян має велосипед, а 83 відсотки готові на ньому їздити, але бояться. Їм потрібно зробити умови безпечного і комфортного пересування. Найбільша проблема — авто часто паркують на велодоріжках. Якщо бачите таку ситуацію, треба телефонувати на гарячу лінію міської ради і просити викликати евакуатор.
У Львові є 71 велопарковка. Чи усюди безпечно залишати велосипед?
— У середньому у нас щотижня крадуть один велосипед. Улітку піймали одного злодія, але велосипеди від того не стали менше красти. Раджу не шкодувати грошей на добрі замки. Бажано мати два: товстий гнучкий довгий і підковоподібний арматурний. Найбезпечніше місце для паркування велосипеда – Швейк. Це біля входу в міськраду на площі Ринок. Там лише шість паркувальних місць, але є відеокамера, ходить багато людей.
Коментарі
1