При розбудові аеропорту "Львів" до Євро-2012 розширять його злітно-посадкову смугу. Для цього треба забрати частину земель у жителів приміського села Сокільники. Люди проти.
У неділю 150 людей перекрили трасу при в"їзді до Львова. Тримали плакати: "Сокільники — не полігон!", "Ні другому Скнилову!".
— За нормами, аеропорт має бути за 20–30 кілометрів від міста, — каже місцевий житель Анатолій Вознюк. — І так збільшилася інтенсивність польотів разів у 10. Літаки над самими хатами літають на висоті 90–110 метрів.
У зоні ризику опиняться 220 будинків у Сокільниках, а також 810 помешкань сіл Холодновідка, Зимна Вода, Лапаївка і селища Рудно.
Шкодою селяни називають шумовий, інфразвуковий вплив, вібрацію, електромагнітні випромінювання від радіолокаторів, шкідливі викиди з двигунів літаків.
— Вони нам говорять, що була проведена державна експертиза. Ніякої експертизи в Сокільниках не було. Її робили у київських кабінетах на базі карти села 1942 року, коли тут було пару хат, — продовжує Вознюк.
В облдержадміністрації заявили, що на рахунки мешканців надійшло 5 млн 100 тис. грн як плата за 17,2184 га переданих аеропорту земель.
— Гроші ніби виділені, але ніхто їх не бачив, — заперечує Вознюк.
Селяни просять компенсувати їм шкоду будинкам та здоров"ю. А також видати страхові поліси.
— Рішення приймає не сама місцева влада. Підготовкою до Євро займаються міністерства. Аеропорт — власність держави, — пояснює Остап Процик із Львівської міськради. — Звинувачувати сьогоднішню владу в тому, що аеропорт, збудований у 1950-х роках, розташований занадто близько, — абсурд.
в облдержадміністрації відповіли, що не вбачають небезпеки у продовженні смуги, проект аеродрому має висновки епідеміологічної служби та Міністерства з надзвичайних ситуацій. Аеропорт прийматиме літаки нового покоління. Їх рівень безпеки вищий, ніж у тих, які літають сьогодні.
Коментарі