неділя, 09 вересня 2012 12:00
Лілія Гриневич
Лілія Гриневич
Перший директор Українського центру оцінювання якості освіти, координатор руху "Суспільство знань"

Кому вигідні низькоякісні підручники для першокласників?

Батьки та вчителі стурбовані якістю підручників для учнів першого класу. Передані школам Міністерством освіти і науки, молоді та спорту підручники написані складно, перевантажені інформацією.

Це може геть відбити у шестиліток бажання навчатися. Адже кожен педагог знає, що методики викладання та навчальна література для учнів перших класів повинні враховувати вікові особливості дитини.

Наприклад, візьмемо підручник з математики для першого класу. Вже на дев'ятій його сторінці, а це приблизно другий тиждень навчання, маємо визначення: "Відсутність елементів у множині виражають числом "нуль". Число "нуль" позначається цифрою "нуль" (0)". Це у той час, як щойно вивчається "Буквар" і дитина вчиться читати.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Севастополь вперше з 90-х років одержав російськомовні підручники

Математика вимагає чіткості. Але цьому підручнику її вочевидь бракує. Предметами називають і речі, і тварин, подані некоректні визначення математичних фігур.

А от у підручнику з трудового навчання подається визначення: "симетричними ми називаємо такі фігури або предмети, які складаються з рівних, однакових частин". Але таке формулювання цього визначення – груба помилка. Адже симетричні частини чи предмети не однакові, точніше, не завжди однакові! Можна було б принаймні визначення терміну "симетрія" звірити зі словником, де говориться, що симетрія – це коли одна половина є дзеркальним відображенням другої. Уявіть, яким би був метелик, зображений на малюнку, якби ліві та права частини його крилець були однаковими, а не симетричними.

Незліченною кількістю зайвої, непотрібної учням інформації заповнені й інші підручники для дітей-шестиліток, рекомендовані МОН. Чи сприяє наявність такої складної для сприйняття та розуміння шестирічною дитиною інформації її розумовому та емоційному розвитку? Та й взагалі інтересу до навчання в майбутньому.

Чому ж такі підручники стали переможцями конкурсу і надруковані за кошти державного бюджету? Судячи з усього, при проведенні конкурсу підручників, і відповідно тендеру на їх друк видавництвами основним критерієм не була якість змісту та оформлення цих необхідних дітям книг.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вчителі здивовані новою навчальною програмою для першачків

Натомість, важливим критерієм відбору стало спрямування основного потоку коштів визначеним видавництвам, наближеним до нинішнього "бізнес-керівництва" Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.

Зокрема, цього року з 63 назв підручників для початкової школи 11 друкувало приватна фірма Видавничий дім "Освіта". Ця дружня до міністра приватна структура отримала третину державних коштів - 21 мільйон гривень з майже 64.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Львівські школярі вчитимуть історію за своїм підручником

Але й це ще не все! Цей міністерсько-приватний "бізнес-проект" взагалі межує з порушенням закону. Як з'ясували у бюро журналістських розслідувань "Свідомо", у переліку підручників-переможців конкурсу рукописів немає трьох з 11 книжок, які надруковано за державний кошт Видавничим домом "Освіта". Отже, вони пішли поза конкурсом! І державні кошти, відповідно, також.

А тим часом, вже почали друкувати підручники для старших класів. Що тут скажеш - вигідний бізнес на державному бюджеті.

Зараз ви читаєте новину «Кому вигідні низькоякісні підручники для першокласників?». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

6

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути