Батьки та вчителі стурбовані якістю підручників для учнів першого класу. Передані школам Міністерством освіти і науки, молоді та спорту підручники написані складно, перевантажені інформацією.
Це може геть відбити у шестиліток бажання навчатися. Адже кожен педагог знає, що методики викладання та навчальна література для учнів перших класів повинні враховувати вікові особливості дитини.
Наприклад, візьмемо підручник з математики для першого класу. Вже на дев'ятій його сторінці, а це приблизно другий тиждень навчання, маємо визначення: "Відсутність елементів у множині виражають числом "нуль". Число "нуль" позначається цифрою "нуль" (0)". Це у той час, як щойно вивчається "Буквар" і дитина вчиться читати.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Севастополь вперше з 90-х років одержав російськомовні підручники
Математика вимагає чіткості. Але цьому підручнику її вочевидь бракує. Предметами називають і речі, і тварин, подані некоректні визначення математичних фігур.
А от у підручнику з трудового навчання подається визначення: "симетричними ми називаємо такі фігури або предмети, які складаються з рівних, однакових частин". Але таке формулювання цього визначення – груба помилка. Адже симетричні частини чи предмети не однакові, точніше, не завжди однакові! Можна було б принаймні визначення терміну "симетрія" звірити зі словником, де говориться, що симетрія – це коли одна половина є дзеркальним відображенням другої. Уявіть, яким би був метелик, зображений на малюнку, якби ліві та права частини його крилець були однаковими, а не симетричними.
Незліченною кількістю зайвої, непотрібної учням інформації заповнені й інші підручники для дітей-шестиліток, рекомендовані МОН. Чи сприяє наявність такої складної для сприйняття та розуміння шестирічною дитиною інформації її розумовому та емоційному розвитку? Та й взагалі інтересу до навчання в майбутньому.
Чому ж такі підручники стали переможцями конкурсу і надруковані за кошти державного бюджету? Судячи з усього, при проведенні конкурсу підручників, і відповідно тендеру на їх друк видавництвами основним критерієм не була якість змісту та оформлення цих необхідних дітям книг.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вчителі здивовані новою навчальною програмою для першачків
Натомість, важливим критерієм відбору стало спрямування основного потоку коштів визначеним видавництвам, наближеним до нинішнього "бізнес-керівництва" Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.
Зокрема, цього року з 63 назв підручників для початкової школи 11 друкувало приватна фірма Видавничий дім "Освіта". Ця дружня до міністра приватна структура отримала третину державних коштів - 21 мільйон гривень з майже 64.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Львівські школярі вчитимуть історію за своїм підручником
Але й це ще не все! Цей міністерсько-приватний "бізнес-проект" взагалі межує з порушенням закону. Як з'ясували у бюро журналістських розслідувань "Свідомо", у переліку підручників-переможців конкурсу рукописів немає трьох з 11 книжок, які надруковано за державний кошт Видавничим домом "Освіта". Отже, вони пішли поза конкурсом! І державні кошти, відповідно, також.
А тим часом, вже почали друкувати підручники для старших класів. Що тут скажеш - вигідний бізнес на державному бюджеті.
Коментарі
6