Тимчасовий порядок користування персональним електротранспортом затвердила робоча група з урегулювання персонального електротранспорту при Міністерстві інфраструктури України.
Документ дає визначення персональному електротранспорту та окреслює обов'язки користувачів, пише ЕП.
Персональний електротранспорт обладнаний електродвигуном, одним, двома чи трьома колесами, без сидіння і призначений для руху однієї особи. Під такі визначення, зокрема, підходять моноколеса, гіроскутери, гіроборди та електросамокати.
Такий персональний електротранспорт не потребує обов'язкової державної реєстрації за умови, якщо його характеристики відповідають визначенню: маса має становити до 20 кг, а потужність двигуна - до 1 кВт.
Водночас незрозуміло, як регулюватимуться транспортні засоби понад ці норми. Наприклад, на українському ринку представлені електросамокати завважки до 40 кг і потужністю понад 2 кВт.
Користувачів електротранспорту на дорогах зобов'язують не перевищувати максимально допустиму масу, встановлену для переміщень на такому транспорті.
Окрім того, користувачі мають дотримуватися всіх чинних законів і Правил дорожнього руху, не використовувати такий транспорту під впливом алкоголю, наркотичних засобів тощо.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Людей страхуватимуть: кардинально оновили правила для електросамокатів
Також забороняється пересуватися проти напрямку руху, перевозити пасажирів, використовувати мобільні телефони та інші пристрої, їздити на несправному транспорті.
Під час руху тротуаром користувач електротранспорту зобов'язаний не створювати перешкод для руху пішоходів і надавати їм перевагу в русі.
Залишати електротранспорт можна в місцях, дозволених для паркування велосипедів, якщо для пішоходів залишається понад 2 м для проходу. В інших місцях - якщо це не створює перешкод для інших учасників дорожнього руху.
Заборонено залишати електротранспорт на автомобільних парковках, на проїзній частині, під мостами, у парках, на території історичних пам'яток тощо.
Водночас у порядку немає згадки про правові наслідки за недотримання обов'язків і вимог.
У Києві всі сім операторів прокату електросамокатів знизили граничну швидкість до 20 км/год.
Окрім зниження граничної швидкості, уже чотири оператори повноцінно запровадили зони обмеження швидкості до 14 км/год і зони повної заборони руху.
Система виконує такі дії автоматично, опираючись на GPS-сигнал.
Коментарі