Причиною катастрофи літака Ту-154М "Пулковських авіаліній", який розбився 22 серпня 2006 року під Донецьком, назвуть неправильні дії екіпажу, пише газета "Коммерсант".
Саме до такого висновку дійшов Міждержавний авіакомітет (МАК), який проводив розслідування катастрофи. Результати розслідування не оприлюднять офіційно до тих пір, поки документ не затвердить Міністерство транспорту Росії.
Про те, що основною версією трагедії вважаються неправильні дії екіпажа Ту-154М, повідомлялося ще в жовтні 2006 року, коли стали відомі результати попереднього розслідування. Проте проти цієї версії виступало керівництво авіакомпанії, яке заявляло, що в ході власного розслідування їм вдалося встановити, що екіпаж літака правил експлуатації повітряного судна не порушував.
22 серпня на рейсі Анапа-Санкт-Петербург літак, який летів на висоті 11,6 тисяч метрів, попав у потужний грозовий фронт. Намагаючись його обійти, екіпаж, по розпорядженню диспетчерів, збільшив висоту на 300 метрів, проте літак став втрачати швидкість. Командир екіпажу Ту-154 Іван Карагодін ухвалив рішення відключити автопілот і перейти на ручне керування.
Подальші події, згідно з даними МАК, розвивалися таким чином: розраховуючи одночасно піднятися і відхилитися від блискавок, командир заклав крутий віраж управо і потягнув штурвал на себе, задираючи ніс машини. Після того, як пролунав сигнал про перевищення допустимого кута атаки, Карагодін почав зворотні дії: різко перевів машину з правого розвороту в лівий і віддав штурвал, щоб секундою пізніше знову спробувати набрати висоту. Від цих маневрів літак опинився майже у вертикальному положенні. За 12 секунд Ту-154 піднявся на висоту 12,8 тисячі метрів і завмер, оскільки два з трьох його двигунів затихли, потім літак почав падати і розбився.
На думку експертів, провина екіпажу полягає вже в самому польоті в грозу, забороненому льотними інструкціями. Льотчики, вважають вони, зобов"язані були відкласти рейс, або, побачивши грозу у польоті, облетіти її або сісти на запасний аеродром.
Ту-154, вказують експерти, міг пролетіти через грозовий фронт. Проте такий маневр вимагав від екіпажу витримки і високої кваліфікації, якими льотчики не володіли. Опинившись в зоні складних метеоумов, командир екіпажу не посадив у крісло поряд з собою досвідченого другого пілота, який міг йому допомогти в критичній ситуації. На правому пілотському кріслі до самого зіткнення із землею знаходився стажист Андрій Ходасевич, який налітав лише 30 годин.
Очікується, що результати розслідування МАК затвердить держкомісія на чолі з міністром транспорту Ігорем Левітіним в кінці лютого-початку березня 2007 року. Після цього розслідування причин катастрофи Ту-154М "Пулковських авіаліній", у якій загинуло 170 людей, вважатиметься офіційно завершеним, повідомляє "Коммерсант".
Коментарі