25 липня в селі Пилява Вишгородського району Київської області відбувся Зелений велофорум. Керівництво області обговорювало шляхи розвитку велотуризму на Київщині: це дасть змогу містянам за порівняно невеликі гроші відпочити на природі, а селам — розвиватися фінансово.
Цього літа пілотний проект з веломандрівок вихідного дня запущено вже у Вишгородському районі. Велосипедисти відвідали села Пиляву, Вахівку і Сувид. Голова Вишгородської райдержадміністрації Олександр Горган переконує, що зелений туризм дозволить запрацювати цілій системі розвитку малих сіл.
- Сьогодні в Києві живуть 4 мільйони мешканців, більшість з них — особи до 30 років. У цих людей є природна потреба наповнювати життя реальним змістом. Робота для того, щоб проїдати гроші і сидіти вдома, замикатися у віртуальному світі соціальних мереж, позбавляє життя змісту. Сьогодні люди шалено шукають змогу за невеликі гроші наповнити життя змістом.
З іншого боку, в Київській області є проблема знелюднення далеких населених пунктів.
- Чи далекий населений пункт Вахівка? Це всього 50 кілометрів по чудовій дорозі від Києва. Це при тому, що в Штатах і Європі середній час добирання до роботи — година 20. А тут 50 хвилин на машині у вихідний день. Як туди привабити людей? Там дуже обмежений потенціал сільськогосподарського виробництва і промисловості. Майбутнє таких сіл — це сфера послуг, це зелений туризм. Минулого року в селі Рудня Димерська за 45 км від Києві нарешті ледь продався чудовий будинок за 3 тисячі доларів. Це не тому, що його ніхто не хоче купити, а тому, що його ніхто не знає. Люди платять набагато більші кошти, щоб влітку знімати садиби.
Для того, щоб привабити велосипедистів у села, потрібно створити відповідну інфраструктуру: систему придорожнього велосервісу.
- Кожні 10 кілометрів велосипедист повинен мати можливість сходити в туалет не в кущі. До того ж найбільшим ворогом велотуриста э автомобіль, який перевищує швидкість. Прийняття змін до правил дорожнього рух, яке дає можливість здійснювати фото-і відеофіксацію перевищення швидкості, - для нас вихід. Київська область зараз займає перше місце за кількістю жертв на дорогах.
Щоб мотивувати села приймати відвідувачів, у Вишгородській РДА наводять просту статистику:
- Готовність людей заплатити за веломандрівку — в межах тисячі гривень. 500 гривень людина готова заплатити за те, щоб її супроводжував автобус з важкими речима, щоб її тричі погодували, щоб було облаштоване місце для відпочинку, і 500 гривень - за сувеніри і додаткові витрати. Один велотурист — це тисяча гривень, які приходять в село. Одна група велотуристів — це 50 осіб. Уявіть собі село, в яке з травня по вересень щовихідних приїжджає група, яка залишає в селі 50 тисяч гривень.
Голова села Вахівка Валентина Жарська у липні з односельчанами приймала першу групу велисипедистів.
- Було дуже страшно. Але ми справилися. Особливо було тяжко запросити наших чоловіків, які на конях приїхали, відірвати їх від роботи. "Петро Іванович. Ну будь ласка". - Ой, я ж такий зайнятий. - Але згодилися. Нас 20-ро приймали велосипедистів. Тепер дівчата кажуть: хай кожен тиждень приїжджають, ми щось нове придумаємо — не тільки на конях покатати, вареників наліпити і пісні заспівати. Ще в нас продаються будиночки недорогі — по тисячі доларів. Можна і взимку відпочити, на санях і лижах покататися.
Голова Київської облдержадміністрації Володимир Шандра каже, що потенціал для розвитку зеленого туризму є в кожному районі.
- Київська область має максимально використати своє розташування навколо мегаполіса. Людей треба заохотити їздити на свої курорти, а не закордонні, а туризм на Київщині зараз тільки зароджується.
Коментарі
1