З наступного літа в тернопільських тролейбусах планують запровадити карткову систему проїзду.
19 серпня в місті презентували електронні валідатори — апарати, які повинні бути встановлені в міському транспорті.
"Цим апаратом ми вирішуємо дві проблеми – не стане пасажирів, які будуть їздити задурно, і в той же час ні водій, ні кондуктор не зможе забрати гроші, отримані від пасажира собі", — пояснив Олег Дивінець, гендиректор групи компаній ЛОТ, яка займається виготовленням і встановленням валідаторів.
За задумом виробників пасажири, заходячи в тролейбус, мають кидати в спеціальний апарат жетон, або приставляти картку з чіпом. Апарат видає чек з штрих кодом. Контролери з електронними зчитувачами зможуть миттєво визначити, коли і в якому тролейбусі він був виданий.
Виробники зазначають, що всі пільговики повинні бути забезпечені індивідуальними картками з фото. В міській раді зазначають, що картки з пільговиками – не проблема.
"Головне для нас отримати відповідний дозвіл з Кабміну та знайти інвестора, або залучити держфінансування для реалізації цього проекту. Якщо все буде йти так як ми запланували, то в першому кварталі почнемо втілювати проект, а в другому кварталі він повністю запрацює", - зазначив керівник тролейбусного депо Тернополя Андрій Мастюх.
Наразі система "електронний квиток" для наземного транспорту не запроваджена в жодному місті Укараїни.
"Пілотні проекти були в Харкові та в Києві, але проблема в грошах. Розрахункова вартість проекту для такого міста як Тернопіль – до 600 тисяч євро. Наразі ніхто не погоджується на таке вкладення", - пояснив Олег Дивінець.
На території СНД система, аналогічна тій, яку презентували в Тернополі, діє в Ташкенті. За словами Дивінця, там після її встановлення, збір грошей з громадського транспорту зріс на 25%.
Коментарі