Повітряні поцілунки і благородні жести на церемонії вручення "Оскару" - це лише фасад, за яким ховається брудна гризня і ненависть, пише британська газета The Times.
"В нинішньому році - можливо, через рецесію, набагато підвищилася комерційна цінність Оскарів. Тактика, вочевидь, стала ще більш підлою", - стверджує видання.
Кіноакадемія оголосила, що забороняє присутність на церемонії продюсеру фільму "Володар бурі", номінованого на "Оскара" в категорії "Кращий фільм".
"Це перше подібне розпорядження за 83 роки існування Кіноакадемії і надзвичайна кара за неналежне лобіювання. Раніше найбільш суворим покаранням вважалося зменшення кількості квитків на церемонію, виділених тій чи іншій студії", - йдеться у статті.
Продюсера Ніколаса Картьє звинувачують у тому, що він розіслав друзям і колегам по електронній пошті заклик голосувати за "Володаря бурі", а не за "фільм за 500 мільйонів" (написав Картьє, явно маючи на увазі "Аватар").
"Скандал поставив у вкрай незручне становище режисера "Володаря бурі" Кетрін Бігелоу, яка постійно запевняє, що не конкурує зі своїм колишнім чоловіком Кемероном і не тримає на нього образ", - пише газета.
Втім, провина Картьє виглядає порівняно невеликою в порівнянні з методами продюсера Харві Вейнстейна в 1990-і роки, пише газета. Тоді голлівудські студії витрачали на просування своїх фільмів до "Оскару" до 40 мільйонів доларів кожна, в той час, як сьогодні на це зазвичай виділяється 1-5 мільйонів доларів. Найскандальнішим вивертом Вейнстейна було використання колонки екс-президента Кіноакадемії Роберта Уайза для вихваляння фільму Скорсезе "Банди Нью-Йорку"
"Студія Miramax спочатку передруковувала колонку в своїх рекламних матеріалах, хоча потім розкрилося, що справжнім автором колонки був прес-аташе цієї ж студії, який одночасно служив у Кіноакадемії консультантом з піару", - йдеться в статті.
В 2003 році, коли виникли побоювання, що студії фактично підкуповують кіноакадеміків, влаштовуючи пишні вечірки-кінопокази, були введені нові жорсткі правила. Але студії під приводом боротьби з піратством домоглися заборони надсилати академікам так звані "ознайомчі" DVD-копії фільмів. Дехто вважає, що заборона несправедливо утискає шанси картин, знятих незалежними студіями, оскільки академіки скоріше підуть дивитися в кіно блокбастер, аніж малобюджетну картину.
Тепер заборону на DVD-копії знято, але помпезні приватні покази все ще практикуються за умови, що на них присутні не лише кіноакадеміки з правом голосу, відзначає видання.
Коментарі