Засоби масової інформації в Україні ігнорують суспільно важливі новини.
Як повідомляє Німецька хвиля, такими є результати моніторингу великих телеканалів і газет України.
"Переслідування опозиції, правозахисників та активістів "підприємницького Майдану", а також новини про зростання безробіття та інші соціальні негаразди, за словами авторів моніторингу за грудень, одностайно не висвітлюються вісьмома загальнонаціональними телеканалами", - йдеться у публікації.
Науковий директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар зазначила, що лише СТБ та 5 канал "часом стають винятками з цього правила".
Найбільше замовчування суспільно-важливої інформації та вибіркове надання позитивів про владу, як сказала Сюмар, зафіксоване на Першому національному, який перетворився на "абсолютно радянський формат, що навіть не є форматом часів Кучми".
Медіа-експерт вважає, що коли Перший національний повідомляє про такі суспільно важливі теми, як головний фінансовий документ країни – державний бюджет – "лише устами прем'єр-міністра, то йдеться про надзвичайно серйозний доказ існування цензури".
"В друкованій пресі автори моніторингу відзначили посилення "купівлі новин" політиками та подання інформації про переслідування опозиції винятково з позиції обвинувачення і без представлення думок самих переслідуваних чи їхніх адвокатів", - йдеться у публікації.
Якщо раніше медіа-експерти відзначали тривожні тенденції, то тепер, як зазначила Сюмар, йдеться лише про "очищений, стерильний телевізійний простір і постійне зниження ступеню дотримання стандартів свободи слова в друкованій пресі".
Як повідомлялося, від початку грудня в інтернеті та на відеоекранах у Києві, Львові, Сімферополі, Рівному та Донецьку з'явився перший ролик у рамках інформаційної кампанії із медіаграмотності "Розум проти медіаманіпуляції". Експерти, журналісти та громадські діячі запевнили, що поруч із справжньою журналістикою, яка відповідає стандартам, існують зумисні медіаманіпуляції, які переслідують або політичні, або економічні цілі. Боротися з цим явищем можуть і журналісти, і пересічні споживачі інформації.
Коментарі
33