Щоб досягти високого соціального успіху потрібно мати впливових родичів, високий інтелект та вміння іноді йти в обхід закону, переконані учні випускних класів.
Опитування було проведено Інститутом соціології НАН України у вересні-жовтні минулого року. У рейтингу ресурсів, які найбільше сприяють досягненню успіхів, гарна освіта опинилася на четвертому місці.
Самі ж учителі цінують знання ще менше. Згідно з опитуванням 1066 вчителів різних предметів гарна освіта займає сьоме місце. Впливові родичі, родина з високим соціальним статусом та заможні батьки – ось запорука успіху для молодих людей, на думку їхніх наставників.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Табачник наобіцяв педагогам підвищити зарплатню, а студентам - стипендію
"Якщо вчителі вважають, що ресурс, який вони дають учням, стоїть на сьомому місці, чому вони вчать? Це дуже песимістичне відчуття власної необхідності", - прокоментувала дані опитування науковий співробітник Інституту соціології НАНУ Любов Бевзенко під час круглого столу 20 січня.
Згідно з опитуванням 69% вчителів вважають, що освіта не відповідає кращим зарубіжним аналогам. Цьому заважають понад 30 чинників. Основні проблеми: неякісні підручники; складні навчальні програми (деякі предмети зайві або надто складні) та необхідність фундаменталізувати освіту. Так, одні й ті самі предмети вивчаються в різних курсах - система Менделеєва вивчається двічі – і в курсі хімії, і в курсі біології.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Учителі засміяли Азарова і Табачника
Шоста частина вчителів вважає, що матеріально-технічна база не витримує ніякої критики. 6,9% переконані, що будова навчально-виховного процесу негативно впливає на здобуття якісних знань. Замість уроків вони часто займаються проведенням різних заходів: суботників, концертів, лекцій. Набуті знання не сприяють самореалізації дітей ні в Україні, ні за кордоном. Також українські учителі пропонують вводити профільну освіту з 7 класу. Загалом соціологи отримали 462 пропозиції щодо покращення освіти від вчителів.
Більшість учителів (59%) не хотіли б, що їхні власні діти наслідували їх у виборі професії. Цього прагнуть лише 11% працівників середніх шкіл.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 20 тисяч гривень іде на кожного учня
За словами спеціалістів Інституту соціології, нинішня школа тяжіє до попередньої комуністичної моделі.
"Кадри дуже старі, не стільки за віком, скільки з точки зору інноваційних процесів. Самореалізації дітей заважають програми, вчителі змушують дітей отримувати зайві або застарілі знання", - відзначили експерти.
Коментарі
2