Немає гарячої води, забилася каналізація, в квартирі холодно, зі світлом перебої, де-не-де прошмигне тарган або щур, ліфт не працює, а навколо будинку не прибрано.
Вже до 1 травня мешканці усіх багатоквартирних будинків мають вирішити, хто і за яку ціну дбатиме про будинок. І скільки тепер платіжок доведеться сплатити, йдеться в сюжеті ТСН.Тижня.
Платіжок стане більше. В червні з'явиться ще 12. Наприклад, платіж за холодну воду розділять на чотири - власне, холодна вода, абонентська плата (тобто платіжка за те, що вам надрукували і надіслали платіжку), за повірку лічильника і окремо за його обслуговування. Те саме стосується гарячої води та опалення.
Важливо зрозуміти, що комунальні послуги – вода, світло, тепло – це окремо. А обслуговування, воно ж управління будинком – це труби, електромережі, насоси, ліфти, котельня, лічильники - то геть інше. Ось саме з тим, хто, яка компанія чи мешканці самостійно доглядатимуть за станом мереж у будинку, і треба визначитися.
Тож варіантів три. Перший – укласти індивідуальний договір. Його підписують власники квартири і монополісти. Вони надають послугу, вони ж і зобов'язані відповідати за стан внутрішньобудинкових мереж. Але ціна монополіста буде ринкова.
Другий варіант - колективний договір. Його підписує весь будинок, за яким визначається людина або компанія, яка буде обслуговувати будинок.
Третій варіант - статус колективного споживача. Він підходить лише для ОСББ. У цьому будинку все вирішать на зборах.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Одна замість двох: українцям пообіцяли єдину платіжку за газ
Нагадаємо, кияни можуть достроково припинити опалювальний сезон. Жителі багатоквартирних будинків рішення про дострокове припинення опалювального сезону мають ухвалити на загальнобудинкових зборах.
Коментарі