
В Україні відсутня реальна програма інтеграції освіти в європейський освітній простір, немає також чіткого розуміння, як це треба робити.
Про це у своїй статті для ZN.UA пише доктор філософських наук, професор Національного університету "Острозька академія" Петро Кралюк.
На його думку, могло б бути декілька напрямів такої інтеграції. По-перше, необхідно реалізувати принципову вимогу Болонського процесу, що передбачає мобільність викладачів і студентів. У країнах Євросоюзу вже стала традиційною практика, коли студент один семестр або навіть один рік навчається в іншому університеті. Для цього розроблені спеціальні механізми, зокрема стипендіальні програми. У нас же таких механізмів немає.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Табачника витратять 5 мільйонів на рекламу української освіти в Азії та Африці
"Що стосується мобільності викладачів, то в країнах Євросоюзу вітають залучення до навчального процесу зарубіжних фахівців, - розповідає професор. - Наприклад, вважається бажаним участь іноземних вчених при захисті дисертаційних робіт. У нас же зробити це практично неможливо, оскільки сформована складна процедура нострифікації дипломів про вищу освіту, а особливо докторських дипломів".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У ПР вже знають, що закон про вищу освіту скоро приймуть
По-друге, надання вищим школам реальної автономії - вона повинна стосуватися як фінансової сфери, так і навчального процесу. При цьому потрібно відмовитися від дріб'язкового регламентування життя вищих шкіл, надавши їм можливість гнучко реагувати на виклики, що існують на ринку праці.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Азаров хоче, щоб українців з вищою освітою стало менше
На думку Петра Кралюка, основним критерієм оцінки вищого навчального закладу повинні стати якість підготовки випускників того чи іншого університету, їх конкурентоспроможність на ринку праці. Бажано, щоб оцінка якості освіти випускників визначалася не лише державними, а й громадськими установами.
По-третє, має відбутися процес долучення вищої освіти до громадянського суспільства.
Коментарі