Вівторок, 23 листопада 2010 15:54

Учені навчилися стирати із пам'яті неприємні спогади

Формування хворобливих спогадів пов'язано з появою особливих "рецепторних білків" у мозковому центрі страху. Американські вчені з Університету Джона Хопкінса знайшли спосіб медикаментозними засобами їх "видаляти". Це призводить до безповоротного стирання спогадів. Хоча випробування проводилися на мишах, вчені вважають, що для людини ефект буде той самий.

Відкриття можна використовувати для лікування післятравматичних стресових розладів у солдатів та жертв насильства. А також, наприклад, в якості допомоги тим, хто пережив хворобливе розставання.

Один із дослідників, професор Річард Хуганір вважає, що цей метод може застосовуватися в боротьбі з алкогольною та наркотичною залежністю.

Експерти поставилися до відкриття з обережністю.

"Як можна знищити спогади, не знищивши цілий шматок чийогось життя? І чи є це найкращим виходом, якщо врахувати, що люди ростуть і вчаться на своєму досвіді?", - зауважила Кейт Ферінхолт з групи підтримки психічного здоров'я в штаті Меріленд.

"Ідея навчитися маніпулювати цими речами - небезпечна. Навіть якщо це робиться з найкращих спонукань", - переконаний Пол Рут Вольпе, співробітник Центру етики Університету Еморі (Атланта).

InoPressa