Авіаконцерн "Антонов" вирішив брати участь в тендері міноборони США на постачання літаків-паливозаправників на загальну суму близько 50 мільярдів доларів.
Угоду про участь у конкурсі на постачання 179 заправників було підписано з американською компанією U.S.Aerospace 1 липня.
США мають намір замінити застарілі авіатанкери KC 135 Stratotanker концерну Boeing. Вартість контракту, за який вже борються Boeing і Airbus, - 50 мільярдів доларів.
Як повідомляє Reuters, термін подачі заявок на участь у конкурсі закінчується 9 липня. Проте U.S.Aerospace попросила Пентагон продовжити його на два місяці, щоб компанія змогла підготуватися до тендеру. Але навіть якщо продовження не буде, представники компанії заявляють, що візьмуть участь в конкурсі. Прес-секретар міноборони Венді Снайдер утрималася від коментарів про можливе продовження термінів, але підтвердила отримання запиту про надання інформації по конкурсу від U.S.Aerospace.
"Антонов" представить на тендері три різні моделі літаків: Ан-124-KC, Ан-122-KC і Ан-112-KC, повідомили в U.S.Aerospace.
"Ми вважаємо, що зможемо представити більш конкурентоздатний літак за нижчою ціною", - заявили в компанії, відзначивши, що корпус літаків міцніший, ніж у конкурентів. Крім того, вони можуть здійснювати зліт і посадку на мокру і ґрунтову злітно-посадочну смугу. Літаки збиратимуться в США з комплектів, вироблених в Україні. За виробництво, збірку і обслуговування літаків відповідатиме "Антонов".
У той же час, як відзначає гендиректор російського консалтингового агентства Infomost Борис Рибак, у концерну "Антонов" немає відповідної платформи для будівництва заправників. У свою чергу директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава нагадує, що запропоновані варіанти літаків - оновлений Ан-122 і Ан-124 ("Руслан") - концерн вже не проводить.
"Ан-122 - це варіант "Антея", який знятий з виробництва більше 20 років тому, і для його відновлення потрібні дуже великі інвестиції і об'єм замовлень. Для відновлення виробництва "Русланів" в Києві немає можливостей, а на російському заводі в Ульяновські на це може піти не менше п'яти років", - відзначає Кава. Втім, для України це ще один шанс заявити про себе світовій громадськості, додає аналітик.
Коментарі
1