Нинішні підручники історії України потребують концептуальних змін. Такого висновку дійшла група українських експертів-істориків, проаналізувавши понад десяток підручників, рекомендованих Міністерством освіти до використання у школі.
Ініціатор незалежної експертизи, завідувач кафедри історії Києво-Могилянської академії Наталя Яковенко стверджує, що підручники з історії України не відповідають сучасним вимогам. Серед їхніх вад історик називає, зокрема, етноцентричність і монокультурність, а також заідеологізованість. Нинішні підручники повторюють радянський підхід, розглядаючи історію як процес з визначеною кінцевою метою, каже Яковенко. Тільки раніше нею вважалася побудова комуністичного суспільства, а зараз – створення незалежної української держави. Професор Яковенко також заперечує "історію переможців", коли всі, хто програли, вважаються або зрадниками, або просто мізерними людьми:
"Ми повинні показати, що існують різні погляди, різні соціальні групи, і в кожного може бути своя правда, яку належить поважати". Яковенко переконана, що проблема підручників потребує суспільної дискусії, після якої пропозиції буде направлено до Міністерства освіти і науки, повідомляє Німецька хвиля.
Коментарі